Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

بهترین بازیکن جهان هستی؟ امشب ثابت کن!

© Sputnik / Алексей Филиппов /  مراجعه به بانک تصاویر محمد صلاح
محمد صلاح - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.05.2022
عضو شوید
صلاح امشب انگیزه‌های بسیار زیادی برای قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا دارد.
به گزارش اسپوتنیک، از ساعت 11:30 امشب تیم‌های فوتبال لیورپول و رئال مادرید در چهارچوب بازی پایانی لیگ قهرمانان اروپا در فصل جاری در ورزشگاه استادو فرانس شهر پاریس به مصاف هم خواهند رفت.
این بازی به خاطر تعیین قهرمان از بین لک‌لک‌ها یا قوهای سپید، تعیین بهترین مربی جهان از بین کلوپ و آنچلوتی و تعیین بهترین بازیکن جهان و صاحب توپ طلای 2022 از بین بنزما و محمد صلاح اهمیت زیادی خواهد داشت.
در همین حال؛ محمد صلاح که در چند وقت اخیر برای رئال مادرید بخاطر انتقام فینال چهار سال پیش خط و نشان زیادی کشیده و شاخ و شانه دارد تا خود را اثبات و کابوس تلخ آخرین تقابل در مقابل رئال را به دست فراموشی بسپارد باید امشب به ادعاهایش جامۀ عمل بپوشاند.
اکنون نگاهی می‌اندازیم به مصاحبۀ مفصل مو صلاح با مجله 442:
کابوس در فینال کیف:
"اعتراف مي كنم در جوانی رویای من بردن لیگ قهرمانان اروپا بود، بیشتر از لیگ برتر. لیگ همیشه رویای لیورپول بود، روياي طرفداران، رویای شهر.زمانی که جوان بودم، همیشه لیگ قهرمانان اروپا را تماشا می کردم. متاسفانه درست زمانی که همه چیز خیلی خوب پیش می رفت، ناگهان همه چیز خراب شد"
وقتی که در دقیقه ٣١، کاپیتان مادرید سرخیو راموس، به کتف صلاح شديدا صدمه زد و او مجبور به ترك زمين شد. صلاح نتوانست جلوی اشک هایش را بگیرد."
"این بدترین حس زندگی من در فوتبال بود. یک فصل باورنکردنی را پشت سر گذاشته بودم، بیش از ٤٠ گل زدم، و حالا در فینال لیگ قهرمانان اروپا هستید و احساس می کنید که بسیار بسیار نزدیک هستید. و سپس يك ماه ديگر جام جهانی از راه خواهد رسید. در آن لحظه، همه چیز به ذهن شما می رسد؛ از لیگ قهرمانان خارج شدي، مصدوم شدي. برای جام جهانی هم مصدوم خواهي بود. این بهترین حسي نبود که در طول زندگي داشتم. خوشبختانه با گذشت زمان، موفق شدم از پس آن بر بيایم."
فینال قهرمانان در سال 2019 و گلزنی به لوریس
"من همیشه خودم را قبل از بازی آماده می‌کنم، اما در آن لحظه یک پنالتی گرفتیم، داشتم فکر کردم، "اوه، لعنتی. خیلی زود است، خیلی زود است که پنالتی داشته باشیم!، اما نمی خواستم منفی فکر کنم. در آن لحظه فقط به این فکر می کردم؛ تو می خواهی گل بزنی و همه چيز خوب پيش خواهد رفت. پنالتي را گل كردم و بعد از آن مسابقه راحت تر شد. تاتنهام تیم سختی مقابل ما بود، اما ما پیروز شدیم و در نهایت، قهرمان لیگ قهرمانان اروپا. فکر می‌کنم براي هريك از ما این اولین بار بود.
تاریخ‌سازی با قهرمانی شماره نوزدهم بعد از 30 سال
لیورپول در اوایل جنوری ٢٠١٩ با هفت امتیاز اختلاف نسبت به سیتی در صدر جدول لیگ برتر قرار گرفت اما در پايان با وجود پیروزی در ٩ بازی آخر فصل و کسب ٩٧ امتیاز - که در آن زمان سومین امتیاز بالا در تاریخ لیگ برتر بود، رویای قهرماني را با کم…
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала