سازمان اطلاعاتی روسیه: قاچاق مواد مخدر از افغانستان به آسیای مرکزی دو برابر شده

© AP Photo / David Guttenfelder ترافیک مواد مخدر افغانستان به کجا منتهی میشود؟
 ترافیک مواد مخدر افغانستان به کجا منتهی میشود؟ - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.05.2022
عضو شوید
سازمان اطلاعاتی روسیه گفته است که وضعیت در افغانستان همچنان دشوار است و قاچاق مواد مخدر از این کشور به آُسیای مرکزی دوبرابر شده است.
به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر کولیشوف، معاون اول سرویس مرزی روسیه در گفتگو با خبرنگاران درباره قاچاق مواد مخدر از افغانستان گفته است: "وضعیت در این کشور همچنان دشوار است. علاوه بر دلایل سیاسی و اقتصادی، توسعه آن به طور قابل توجهی تحت تأثیر حضور گروه های مختلف سازمان های تروریستی بین المللی در افغانستان است که به دنبال تقویت مواضع خود در ساختارهای قدرت از جمله مقابله با مقامات فعلی هستند."
این شرایط در حالی که بحران انسانی در افغانستان در حال افزایش است، کمک می کند تا فعالیت های گروه های جنایتکار که در تولید و تجارت مواد مخدر به کشورهای همسایه تخصص دارند، افزایش یابد، و همچنین خطرات ورود تروریست های بین المللی در جریان پناهندگان به کشورهای منطقه آسیا مرکزی و روسیه ایجاد می کند.
پاکسازی 200 جریب زمین از وجود کشت کوکنار در دو ولایت افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.01.2022
هند: طالبان توانایی مبارزه با کشت مواد مخدر را ندارند
این مقام روسی گف: " در سال 2021، حجم مواد مخدر که از افغانستان به کشورهای افریقای مرکزی منتقل می شوند، دو برابر شده است. از تجارت غیرقانونی تنها در جمهوری تاجیکستان بیش از 3.5 تن مواد مخدر بوده که از این جمله 1.7 تن در سال 2020 بازداشت شده است."
به گفته او، سربازان مرزی روسیه در حال همکاری با شرکای تاجیکستان، قرقیزستان و قزاقستان هستند و در برخی موارد اقدامات پیشگیری و جستجو مشترک را برای مبارزه با تجارت غیرقانونی مواد مخدر انجام می دهند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала