طالبان در شهر کابل اعتراض زنان را سرکوب کردند

© Photo / twitter.com/SaraAطالبان در شهر کابل اعتراض زنان را سرکوب کردند
طالبان در شهر کابل اعتراض زنان را سرکوب کردند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.05.2022
عضو شوید
طالبان در کابل اعتراض زنان به بسته‌ماندن مکتب‌ها به‌روی دختران بالاتر از صنف ششم را سرکوب کردند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل اطلاعات روز، گروهی از زنان معترض، موسوم به "تیم اتحاد و همسبتگی زنان افغان" امروز (پنج‌شنبه، 5 جوزا) در مقابل لیسه مریم شهر کابل، گردهمایی اعتراضی برگزار کرده بودند.
معترضان شعارهای "نان، کار و آموزش" و "آموزش حق ماست" را در دست داشتند. یکی از زنان می‌گوید که نُه ماه است که دروازهای مکتب‌ها به‌روی دختران به‌دلیل تبعیض جنسیتی بسته است.
او می‌افزاید که زنان پس از تسلط طالبان از تمام ساختارهای اجتماعی و سیاسی نیز حذف شده‌اند و با محدودیت مواجه شده‌اند. این زن معترض می‌گوید که قتل‌های مرموز زنان هم جریان دارد.
منابع می‌گویند که دقایقی پس از گردهمایی زنان معترض، نیروهای طالبان اعتراض آنان را به خشونت کشیده و با شلیک‌ هوایی معترضان را پراکنده کردند.
طالبان پیش از این هم بارها اعتراض زنان را سرکوب کرده‌اند. این گروه اقدام به بازداشت زنان معترض نیز کرده‌اند.
پس از روی‌کارآمدن طالبان، دختران بالاتر از صنف ششم از مکتب محروم شدند و زنان اجازه‌ی کار در اکثریت ادارات دولتی را نیز ندارند.
وزارت امر به معروف و نهی از منکر طالبان بر آزادی‌های فردی زنان نیز محدودیت شدید وضع کرده‌اند. این وزارت پوشش صورت زنان در ملاءعام و حتا در پرده‌ی تلویزیون را اجباری کرده و گفته است که سرپرست زنانِ "بی‌حجاب" تنبیه می‌شود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала