امریکا می خواهد سوریه را تجزیه کند

© AP Photo / Hussein Mallaفراخوان «جعلی» غرب جهت صلح در سوریه
فراخوان «جعلی» غرب جهت صلح در سوریه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.05.2022
عضو شوید
امریکا با اشغال ماوراء النهر در سوریه، جدایی طلبی را در سوریه تشویق می کند.
به گزارش اسپوتنیک، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه گفت: قوای مسلح امریکا که بخش قابل توجهی از کرانه شرقی فرات سوریه را اشغال کرده است، در حال ایجاد تشکیلات شبه دولتی است که مستقیماً تجزیه‌طلبی را تشویق می‌کند.
لاوروف گفت: "تاکنون در سوریه قطعات مسلح کشور های مختلف وجود دارند که هیچ کس آنها را به آنجا دعوت نکرده است. مستقیماً در آنجا جدایی طلبی تشویق می گردد و به همین منظور از روحیه بخشی جمعیت کرُد عراق استفاده می کند."
اعزام کاروان بزرگ نظامی آمریکا به سوریه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.04.2022
موترهای امریکایی اموال دزدی از سوریه را به عراق انتقال دادند
وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که در منطقه بین ارگانهای مختلف مشکلات ایجاد می گردد که کرُدهای عراق و سوریه را متحد می کنند. لاوروف توضیح داد: "این همه بر تنش در منطقه تأثیر می گذارد. البته ترکیه نمی تواند کنار بماند."
لاوروف گفت: "ما می خواهیم این مشکلات را تنها بر اساس احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی جمهوری عربی سوریه حل کنیم. ما با کردها صحبت می کنیم. ما کانال های ارتباطی با همه آنها داریم. آنها را تشویق می کنیم تا نگاه دقیق تری به این موضوع داشته باشند. رویداد‌های اخیر در مورد اینکه چگونه ایالات متحده به کسی وعده می‌دهند، و چگونه این وعده‌ها را عملی می‌کنند.
لاوروف گفت، حتی با توجه به چنین ملاحظات عمل‌گرایانه، بدون ذکر حقوق بین‌الملل، به مراتب بهتر است که با دمشق در مورد سازماندهی زندگی در یک کشور قابل اعتماد توافق گردد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала