ارتش پاکستان به اسلام‌آباد فرا خوانده شد

© AFP 2023 / Abdul MajeedПакистанский военный. Архивное фото
Пакистанский военный. Архивное фото  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.05.2022
عضو شوید
به دنبال ورود انبوهی از معترضان ضددولتی به پایتخت پاکستان در قالب تظاهرات حزب تحریک انصاف به رهبری عمران‌خان و تداوم رویارویی نیروهای دولتی و مخالفان، ارتش پاکستان برای کمک به امنیت و حفاظت از "منطقه قرمز" به اسلام‌آباد فرا خوانده شد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، اسلام‌آباد پایتخت پاکستان به رغم مسدود شدن تمامی مسیرهای ارتباطی و استقرار هزاران نفر از نیروهای امنیتی، تا ساعات پایانی چهارشنبه شب شاهد ورود صدها نفر از حامیان عمران‌خان نخست‌وزیر برکنار شده پاکستان به این شهر بود.
معترضان که قصد کنار زدن کانتینرها در خیابان "جناح" و ورود به منطقه "قرمز" اسلام‌آباد را داشتند با ممانعت نیروهای امنیتی مواجه شده و این رویارویی موجب درگیری و پرتاب گاز اشک‌آور از سوی نیروهای پولیس برای عقب راندن تظاهرکنندگان شد.
همزمان با تشدید اوضاع در پایتخت، دولت پاکستان بامداد پنجشنبه با صدور حکمی، ارتش را به شهر اسلام‌آباد فرا خوانده و بر تامین امنیت ساختمان‌های مهم دولتی، منطقه دیپلماتیک، دفاتر ریاست جمهوری، نخست‌وزیری، پارلمان و نیز دیوان عالی تاکید کرد.
گزارش شبکه‌های خبری پاکستان از ورود انبوهی از معترضان ضددولت به صورت کاروان‌ به اسلام‌آباد و حرکت جمعی آنان به سمت میدانD مقابل پارلمان حکایت دارد. عمران‌خان نخست‌وزیر سابق پاکستان از هوادارانش خواست تا خود را میدان "دی" برسانند.
نخست‌وزیر برکنار شده پاکستان، انحلال پارلمان و اعلام تاریخ نهایی برای برگزاری انتخابات زودهنگام در پاکستان را تنها شرط عقب نشینی از تظاهرات و یا پایان بن بست سیاسی در کشور اعلام کرد.
وی همچنین بر مقاومت علیه آنچه دولت دست نشانده در پاکستان با تبانی قدرت‌های خارجی دانست، تاکید و اظهار کرد: وضعیت فعلی پاکستان آزمونی برای نهادهای قدرتمند و تصمیم گیرنده کشور است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала