Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

کلوپ قبل از فینال: "با شایستگی به فینال رسیدیم نه با جادو"+ ویدیو

© Sputnik / Стрингер /  مراجعه به بانک تصاویر یورگن کلوپ Футбол. Лига чемпионов. Финал. Матч "Реал Мадрид" - "Ливерпуль"
یورگن کلوپ  Футбол. Лига чемпионов. Финал. Матч Реал Мадрид - Ливерпуль - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.05.2022
عضو شوید
یورگن کلوپ سرمربی آلمانی لیورپول به توانایی و تجربه رئال مادرید تأکیید کرد اما تیم‌اش را شایسته فینال دانست.
به گزارش اسپوتنیک؛ تنها 4 سال بعد از فینال تلخ 2018 و شکست سنگین لیورپول برابر رئال مادرید؛ حالا بار دیگر شاهد تقابل دو تیم در یک فینال جذاب آنهم به میزبانی پاریس خواهیم بود.
یورگن کلوپ سرمربی سرخ‌ها قبل از بازی فینال امروز در نشست خبری شرکت کرد تا به سوالات خبرنگاران بپردازد، او در این بین ضمن تحسین از شخصیت کارلو آنچلوتی و نیز تأکید بر قدرت رئال مادرید؛ اظهار داشت که ستاره‌های او به دنبال پیروزی در این دیدار مهم هستند.

کلوپ در پیوند به رویارویی با کارلو آنچلوتی اظهار داشت: "او [آنچلوتی] یکی از موفق‌ترین سرمربیان فوتبال جهان است و از نظر نحوه برخورد با موفقیت یک الگو می‌باشد. کارلتو یکی از بهترین افرادی است که با او می‌توانید روبرو شوید. ما رابطه بسیار خوبی داریم و البته دوستی ما بعد از جدایی او از اورتون کمی دچار وقفه شد."

کلوپ که قبلا نیز با تیم‌اش برابر رئال بازی کرده در مورد فینال پیش رو برابر رئال گفت: "اگر در فینال لیگ قهرمانان اروپا حضور یافته و فکر کنید که هرچیزی طبق خواست شما پیش می‌رود؛ اشتباه می‌کنید. شما هرگز نمی‌دانید که چند بار به فینال لیگ قهرمانان می‌رسید، بنابراین بهتر است از فرصت‌هایی که به‌دست می‌آورید خوب استفاده کنید. این یک بازی عالی خواهد بود و در نهایت جهان یا سرخ یا سفید می‌شود."

کلوپ در ادامه اضافه کرد: "اگر فقط 10 دقیقه آخر مسابقات رئال در لیگ قهرمانان این فصل را کم کنید، به این نتیجه می‌رسید که آنها هیچ ‌شانسی ندارند، اما بازی‌ها طولانی‌تر از آن است و آنها موفق به کامبک شدند. رئال مادرید تیمی بسیار باتجربه است که می‌داند چگونه برای فینال آماده شود و ما این موضوع را در سال 2018 حس کردیم. همین بحث تجربه یک مزیت بزرگ برای رئال در آن شب بود، اما از آن زمان ما نیز تجربه زیادی در این زمینه به‌دست آورده‌ایم که برای تیم مفید است."

کلوپ تصریح کرد: "در شب برگزاری بازی فینال، واقعا فکر می‌کنم دنیا یا سفید است یا سرخ؛ چون برخی از هواداران از ما خیلی خوششان نمی‌آید و بعضی هم چنین حسی نسبت به رئال مادرید دارند."

سرمربی سرخ‌ها در مورد فینال 2018 کیف اظهار داشت: "به انتقام گرفتن باورمند نیستم اما این موضوع را خوب درک می‌کنم. فکر نمی‌کنم که در این باره فکر کردن خیلی خوب و درست باشد. می‌دانم که محمد صلاح می‌خواهد این اتفاق رخ دهد و من نیز همین‌گونه فکر می‌کنم. شب سختی برای ما رقم خورد و تحملش دشوار بود. ما شرایط چندان مساعدی پیش از فینال نداشتیم و بازیکنان درست قبل از بازی نهایی به اردو برگشتند، پس ما نمی‌توانستیم جایگزین خوبی برای محمد صلاح پیدا کنیم. در آلمان ما می‌گوییم شما همیشه دو بار در زندگی یکدیگر را ملاقات می‌کنید."

تیم کلوپ که برای کسب جام لیگ تا آخرین هفته مبارزه کرد، اما سیتی آنرا از دست کلوپ خارج ساخت، این سرمربی در مورد آن گفت: "اگر سیتی بعد از 12 دقیقه با نتیجه 3-0 جلو افتاده بود، درامی معمولی رخ داده بود. پذیرش از دست رفتن قهرمانی در این شرایط دشوارتر است، اما همه ما روحیه خوبی داریم. هیچ‌کدام از ما بابت اتفاقات یک‌شنبه ناراحت نیستیم و همه ما واقعا منتظر فینال هستیم. هنوز اهدافی در پیش داریم و فکر نمی‌کنیم چون به دو فینال رسیدیم، این موضوع دیگر اهمیتی ندارد. این سومین فینال ما در چهار سال اخیر بوده و این یعنی لیورپول یک گروه ویژه است."

برخی بازیکنان این تیم در آستانه‌ی خروج هستند و کلوپ در باره تاثیرگذاری فینال لیگ قهرمانان اروپا بر مذاکرات تمدید قرارداد گفت: "ما هر سه روز یک بار بازی می‌کنیم. گاهی اوقات یک بازیکن در یک فکر و باشگاه یک فکر دیگری دارد. ما مدت‌هاست که همدیگر را می‌شناسیم و ممکن است بعد از مذاکرات، توافق حاصل شود."

کلوپ همچنین در باره حضور هواداران لیورپول در پاریس اظهار نمود: "در اختیار داشتن 50 درصد از سکوهای استادیوم بهترین پشتوانه‌ای است که می‌توانید در یک بازی خارج از خانه داشته باشید. من مشتاقانه منتظر حضور هواداران لیورپول هستم."

لیورپول دو روز نسبت به رئال کم‌تر داشت (6 روز) تا خود را برای فینال آماده کند اما کلوپ می‌گوید: "تفاوت زیادی وجود دارد، اما مشکلی نیست. فینال لیگ اروپا سه روز پس از بازی ما در لیگ برتر برگزار شد و آن شرایط مشکل بود. ما سعی کردیم با یک برنامه ریزی فشرده، تا حد امکان روزهای تعطیلی بیشتری به بازیکنان اختصاص دهیم. حالا اینجا هستیم، سرحال و پر از هیجان. در سال 2019 سه هفته برای فینال فرصت داشتیم و آن نیز خیلی طولانی بود، اما ما به‌خوبی برای بازی نهایی آماده شدیم، زیرا به بازیکن پنج یا 6 روز مرخصی دادیم. حالا نیز آماده خواهیم بود و همه چیز خوب است."

از کلوپ در مورد شرایط تیاگو پرسیده شد و مربی آلمانی گفت: "شانس خوبی برای حضور او در دیدار نهایی وجود دارد. در حال حاضر فکر می‌کنم او بتواند در بخشی از تمرین فردا شرکت کند و شرایط تیاگو به‌طور شگفت انگیزی خوب به نظر می‌رسد."

گفتنی ست که شنبه‌شب هفته پیش رو دو تیم رئال مادرید و لیورپول بازی فینال لیگ قهرمانان فصل 2021-22 را در پاریس برگزار می‌کنند که این دیدار به وقت کابل ساعت 11:30 شب انجام خواهد شد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала