Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

پاسخ چفرین به انتقادها از قرارداد اماپه با پی‌اس‌جی+ عکس/ویدیو

© AFP 2023 / Aris MessinisПрезидент УЕФА Александр Сеферин
Президент УЕФА Александр Сеферин - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.05.2022
عضو شوید
الکساندر چفرین رییس اتحادیه فوتبال یوفا به انتقادهای اخیر از قرارداد امباپه با پی‌اس‌جی پاسخ ارائه کرد.
به گزارش اسپوتنیک؛ کیلیان امباپه ستاره فرانسوی پاریسن‌جرمن پس از ماه‌ها پیوند انتقال به سانتیاگو برنابئو؛ سرانجام در پاریس ماندنی شد تا دنیای فوتبال را شوکه کند.
حالا الکساندر چفرین رییس یوفا که از سوی لالیگا نامه‌ی در مورد پی‌اس‌جی دریافت کرده، در پیوند به انتقادهای اخیر از قرارداد این بازیکن با پاریسی‌ها پاسخ داده و تاکید کرد که رئال مادرید پیشنهاد مشابهی برای این مهاجم ارائه کرده است.
امباپه با ماندن در پارک دو پرنس، به پردرآمدترین بازیکن تاریخ فوتبال تبدیل شد. این بازیکن 23 ساله پیشنهاد انتقال رایگان به مادرید را رد کرد و لالیگا متعاقباً با انتقاد از PSG به دلیل ارائه یک پیشنهاد "اغوا کننده" که "صدها هزار شغل" را در سراسر اروپا به خطر می‌اندازد، انتقاد کرد.
چفرین این پیشنهاد را که یوفا نقض مقررات بازی جوانمردانه مالی را نادیده گرفته، رد می‌کند در حالی‌که با توجه به گزارش‌هایی رسیده؛ رئال نیز شرایط مشابه را به امباپه ارائه کرده بود و چفرین ادعا می‌کند که هرگونه اعتراض اسپانیا ریاکارانه است.

چفرین به بی‌بی‌سی اسپورت گفت: "یوفا قوانین بازی جوانمردانه مالی دارد که کاملاً سختگیرانه است. هر کس به قوانین ما احترام بگذارد، می‌تواند در مسابقات ما بازی کند و کسی که قوانین را رعایت نکند، این کار را نخواهد کرد. ببینید رئال مادرید یا هیچ کس دیگری به یوفا نخواهد گفت که چه کاری انجام دهد. آنها از یک منظر خشمگین هستند و تا آنجا که من می‌دانم، پیشنهاد آنها شبیه به پیشنهاد [PSG] بود."

برخورد چفرین با باشگاه‌های دولتی
شرکت تابعه قطر سرمایه گذاری (QIA) به نام سرمایه گذاری ورزشی قطر در سال 2011 تصاحب مالی PSG را تکمیل کرد و از آن زمان این باشگاه به یک نیروی بزرگ در لیگ 1 و لیگ قهرمانان تبدیل شد.
تصمیم یوفا برای ادامه دادن مجوز به باشگاه‌های دولتی موضوع بحث‌های زیادی بوده، اما چفرین هیچ دلیل موجهی برای ایجاد هرگونه تغییر در قوانین مالکیت فعلی نمی‌بیند.

او گفت: "این را بارها گفته‌ام و باز هم می‌گویم، یک استدلال را به من بگویید که چرا آنها نباید مالک یک باشگاه نباشند. اگر می‌گویید باشگاه‌ها متعلق به هواداران هستند، فکر نمی‌کنید که سایر باشگاه‌های انگلیسی مالکانی دارند - آنها مالکانی از ایالات متحده، برخی از خاورمیانه، مالکانی از انگلیس دارند. بنابراین دقیقاً وضعیت مشابهی است و من واقعا از این اتهامات بدون هیچ دلیل مشخصی خسته شده‌ام. من می‌خواهم بدانم چه کسی قوانین را زیر پا گذاشته و اگر شما قوانین را زیر پا بگذارید، مجازات خواهید شد."

این در حالی‌ست که پس از تمدید قرارداد کیلیان امباپه؛ سران لالیگا به پیشنهادات پاریسن‌جرمن اعتراض کردند و به یوفا شکایت بردند، حالا با این سخن‌های رییس یوفا؛ انتظار برخورد قانونی با پی‌اس‌جی را نباید داشت.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала