انقره: سویدن و فنلاند تا زمانی‌که خواسته‌های ترکیه را برآورده نکنند به ناتو نمی‌پیوندند

© AP Photo / Emrah GurelПресс-секретарь президента Турции Ибрагим Калын
Пресс-секретарь президента Турции Ибрагим Калын  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.05.2022
عضو شوید
ابراهیم کالین، سخنگوی ریاست‌جمهوری ترکیه روز چهارشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی در انقره پس از نتایج مذاکرات ترکیه با هیئت های سویدن وو فنلاند گفت که روند عضویت سویدن و فنلاند تا زمانی که خواسته‌های ترکیه برآورده نشود، در این روند پیشرفتی حاصل نخواهد شد.
به گزارش اسپوتنیک، آقای کالین گفت: ناتو یک اتحاد امنیتی است، بنابراین اساسی‌ترین موضوع این اتحاد این است که نگرانی های امنیتی به طور یکسان و منصفانه برای همه اعضای ائتلاف مورد توجه قرار گیرد. ما می‌خواهیم اقدامات مشخص علیه سازمان های تروریستی انجام شود.
وی تاکید کرد: به وضوح اعلام کرده‌ایم که اگر نگرانی‌های امنیتی ترکیه با گام‌های عینی در یک جدول زمانی مشخص برآورده نشود، در این روند (عضویت سوئد و فنلاند در ناتو) پیشرفتی حاصل نخواهد شد.
مذاکرات درباره درخواست عضویت سویدن و فنلاند امروز 25 ماه می در مجتمع ریاست جمهوری در انقره به پایان رسید و حدود پنج ساعت به طول انجامید. رياست هيئت تركيه بر عهده ابراهيم كالين، سخنگوی رياست‌جمهوری و سدات اونال، معاون وزير امور خارجه ترکیه بود.
رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه در 16 می اعلام کرد که از پیوستن فنلاند و سویدن به ناتو حمایت نخواهد کرد و این تصمیم را با این واقعیت توضیح داد که انقره با پذیرش کشورهایی که محدودیت هایی علیه آن وضع کرده اند به عضویت ناتو موافقت نمی‌کند.
بعداً رئیس‌جمهور ترکیه شرطی را نام برد که سویدن و فنلاند برای گرفتن موافقت وی برای عضویت در ناتو باید رعایت کنند. وی گفت: کشورها باید محدودیت های عرضه تسلیحات را حذف کنند و همچنین حامیان حزب ممنوعه کارگران کردستان را به ترکیه تحویل دهند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала