میثم نظری به امریکا: تهدید تروریسم از خاک افغانستان را نادیده نگیرید

© Ali Maisam Nazary twitter دیدار مسئول روابط خارجی جبهه‌ ای مقاومت با دبیر مجلس سنای فرانسه
دیدار مسئول روابط خارجی جبهه‌ ای مقاومت با دبیر مجلس سنای فرانسه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.05.2022
عضو شوید
مسئول روابط خارجی جبهه مقاومت ملی افغانستان به دولت امریکا گفته است، که تهدیدهاى تروریستی از خاک افغانستان را نادیده نگیرند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از آماج، علی میثم نظری، مسئول روابط خارجی این جبهه‌، در بیانیه‌ای به فاکس‌نیوز گفته است، که اکنون زمان اقدام فرا رسیده است و کاخ سفید باید سریع عمل کند و با اجازه دادن به نیروهای دموکراتیک و ضد تروریستی مانند جبهه‌‌ی مقاومت ملى برای آزادسازی افغانستان، روی‌کردی فعالانه برای مقابله با تروریسم اتخاذ كند.
دیدار مسئول روابط خارجی جبهه‌ ای مقاومت با دبیر مجلس سنای فرانسه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.02.2022
علی میثم نظری: در ماه های آینده، مقاومت در چهار گوشه افغانستان آغاز خواهد شد
او افزوده است، که حمله‌ی مقاومت‌گران در ولایت‌های پنجشیر، بغلان، تخار و بدخشان صورت گرفته است و حتا با نیروهای کمکی كه شامل فرماندهان برجسته می‌شدند، در ۱۰ روز گذشته تعدادى زيادى از نيروهاى طالبان كُشته شده و هنوز هم جنگ ادامه دارد.
ميثم اضافه کرده است: "این به ما نقطه‌های ضعف طالبان را نشان می‌دهد و ما فهميديم كه قدرت فرضی آنان از تجهیزات باقی‌مانده‌‌ی ایالات متحده‌ی امریکا بی‌فایده بود".
نام‌برده هم‌چنان مدعی شده است، كه طالبان مرتکب جنایت‌های جنگی می‌شوند و حمله‌های خود را بر غیرنظامیان در تلاشی ناامیدانه برای به‌دست گرفتن کنترل ولایت‌های ناآرام افزایش داده‌اند.
مسئول روابط خارجی جبهه‌ ای مقاومت خاطرنشان کرده است، که اشتباهی كه دولت کلینتون در گذشته انجام داد به حمله‌های تروریستی ۱۱ سپتامبر انجاميد و اميدوار است كه كاخ سفيد آن اشتباه را تكرار نكند.
این در حالی‌ست، که در این اواخر درگیری‌های شدیدی میان طالبان و نیروهای جبهه‌ی مقاومت در پنجشیر، اندراب و ورسج تخار رُخ داده است.
پیش از این طالبان همواره جنگ‌ در پنجشیر را رد می‌کردند؛ اما پس از آن که نوارهای تصویری از جسدهای کُشته شدگان آنان در شبکه‌های اجتماعی نشر شد، درگیری در پنجشیر و دیگر ولایت‌ها را تأیید کردند. گروه طالبان همچنان از ترس شورش شهروندان افغانستان در برابر این گروه، به دیگر ولایت های افغانستان از آن میان بامیان، تخار، بدخشان نیروهای اضافی فرستاده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала