می خواهند از افغانها، امریکاییها بسازید

© Photo / Jirgaزنان افغان
زنان افغان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.05.2022
عضو شوید
عبدال لطیپوف: از طالبان می خواهم که یک کمیته ویژه برای امور زنان از همسران و دخترانشان ایجاد کند تا زنان خودشان در مورد مسائل زنان تصمیم بگیرند.
به گزارش اسپوتنیک، رمضان عبدال لطیپوف، نماینده ویژه فدراسیون روسیه در سازمان همکاری اسلامی، رئیس کلوب همگرایی بین المللی "شمال-جنوب"، رئیس جمهور سابق جمهوری داغستان در حاشیه سیزدهمین اجلاس بین المللی اقتصادی "روسیه - جهان اسلام : اجلاس کازان 2022"، در مورد چگونگی توسعه روابط کشورهای OIC با افغانستان پس از به قدرت رسیدن طالبان، اینکه آیا سیاست داخلی طالبان در بخش مذهبی مطابق با موازین شرعی است یا خیر و همچنین در رابطه با زنان طی مصاحبه اختصاصی با اسپوتنیک گفت: "البته از سازمان همکاری اسلامی تقاضا می گردد تا در روندهای واقعی ر کشورهای اسلامی تأثیرگذاری بیشتری داشته باشد و اگر در این کشورها اتفاقی افتاد، فقط اظهارات، شکایت و اعتراض نکند. سازمان همکاری اسلامی، یکجا با رهبری افغانستان و رهبری بعضی از کشورها مانند روسیه، تاجیکستان، ازبکستان، پاکستان، عربستان سعودی، برنامه اقدامات فوری را برای تثبیت وضعیت در افغانستان ایجاد خواهد کرد.
نخستین حضور سراج‌الدین حقانی در برابر رسانه‌ها  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.05.2022
سراج الدین حقانی: زنان را وادار به پوشیدن حجاب نمی‌کنیم
نیاز به حمایت است. به طور مثال، امروز من در مورد صحبت کردم که در تاتارستان امکان تعیین رویکردها و اصول مشترک بوجود آمده و در اینجا نظم وجود دارد و بسیاری از موضوعات فدراسیون هنوز هم در شرایط دشواری قرار دارند، زیرا هیچ وضوحی وجود ندارد".
در مورد این که وقتی طالبان در مورد شریعت، نورم های اسلامی کشورشان صحبت می کنند، کاملاً روشن و واضح بحث نمی کنند، عبدال لطیپوف با ارزیابی سیاست داخلی طالبان در بخش مذهبی گفت: "ما همه با هم فرق داریم. من یک بار گزارش به یونسکو دادم. ما به دو نفری تقسیم شدیم. همتای من متروپولیتن لبنان بود. در حال آماده نمودن سخنرانی عمومی با او بودیم که او این کلمات را به من گفت: " قرن ها، ما سعی کرده‌ایم به جای اینکه ایمان دیگری را بفهمیم، دیگران را به دین خود جزب کنیم." دنیا هنوز به این موضوع نرسیده است. اگر ما در مورد افغانستان صحبت می کنیم، می خواهیم از افغانها –آمریکایی ها بسازیم".
عبدال لطیپوف با ارزیابی سیاست داخلی طالبان در بخش دین گفت که برای این کار باید حداقل ده روز را در افغانستان بگذرانید.
Женщины в бурках в магазине в Кандагар - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.03.2022
توقف فعالیت نهادهای حامی زنان در نیمروز
وی در مورد خشم کشورهای غربی در رابطه با نسخه های طالبان برای مسئله حجاب در افغانستان گفت: "فرانسوی ها، آلمانی ها، امریکایی ها در کنار طالبان و سایر مسلمانان باید دور هم جمع شوند و در مورد اینکه یک زن غربی تا چه اندازه لباس هایش را برهنه کند، و یک زن شرقی چطور لباس بپوشد به توافق برسند. باید هماهنگی گردد، در غیر این صورت یکی کاملاً برهنه و دیگری کاملاً پوشیده می باشد. برعلاوه باید این مسائل به دست زنان سپرده شود تا خودشان تصمیم بگیرند. من از طالبان می خواهم که یک کمیته ویژه برای امور زنان از همسران و دخترانشان ایجاد کند تا زنان خودشان در مورد مسائل زنان تصمیم بگیرند".
عبدال لطیپوف در مورد محدودیت های طالبان برای مشارکت زنان در زندگی عمومی و سیاسی گفت: "محدودیت ها باید بر اساس ویژگی های کشور، فرهنگ و مذهب آن باشد. ضرور نیست که یک تمدن را مجبور کنیم که از قوانین تمدن دیگری پیروی کند. اما همزمان، خود زندگی مجبور میکند... ببینید، حتی در عربستان سعودی هم چنین شرایط سختی مانند پوشاندن صورت وجود ندارد، زیرا اسلام میانه‌رو در آنجا در حال توسعه است".
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала