Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

خداحافظی "اوبامیانگ" از تیم ملی فوتبال گابن+عکس

© REUTERS / AMR ABDALLAH DALSHПьер-Эмери Обамеянг
Пьер-Эмери Обамеянг - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.05.2022
عضو شوید
پیر امریک اوبامیانگ، مهاجم گابنی بارسلونا، اعلام کرد که از بازی‌های ملی خداحافظی کرده و دیگر برای تیم ملی فوتبال کشورش به میدان نخواهد رفت.
به گزارش اسپوتنیک، پیر امریک اوبامیانگ تایید کرد که دوران فوتبالش در تیم ملی گابن به پایان رسیده است. مهاجم بارسلونا 72 بار برای تیم ملی فوتبال کشورش به میدان رفت و 30 گل به ثمر رساند و به عنوان کاپیتان نیز این تیم را رهبری کرد.
پس از حذف زودهنگام گابن از جام ملت‌های آفریقا در ابتدای سال جاری، اوبا تصمیم گرفت که روی حرفه باشگاهی خود تمرکز کند و دیگر برای تیم ملی فوتبال گابن به میدان نرود.
این بازیکن 32 ساله در نامه ای سرگشاده خطاب به هواداران گابنی نوشت:" پس از 13 سال افتخار به نمایندگی از کشورم، اعلام می‌کنم که به حرفه ملی خود پایان می‌دهم. مایلم از مردم گابن و همه کسانی که در روزهای خوب مانند روزهای بد از من حمایت کردند تشکر کنم. خاطرات خوب زیادی مانند روزی که اولین بازی خود را انجام دادم، یا روزی که از نیجریه با توپ طلای آفریقا برگشتم، به خاطر خواهم سپرد. به اشتراک گذاشتن آن با همه مردم لحظه‌ای فراموش نشدنی بود. من از رئیس جمهورما، عالیجناب علی بونگو اوندیمبا تشکر می‌کنم که همیشه از پلنگ‌ها حمایت کرده و همیشه برای پیشرفت فوتبال در کشور ما تلاش کرده است. همچنین می‌خواهم از تمامی مربیان، کادرفنی و بازیکنانی که در این دوران حرفه‌ای با آنها کار کرده‌ام، تشکر کنم. در نهایت از پدرم تشکر می‌کنم که به من این آرزو را داد که مانند او باشم و امیدوارم با پوشیدن پیراهن تیم ملی کشورم، باعث افتخار او شده باشم."
اوبا در حالی از تیم ملی کنار رفت که تیم ملی فوتبال کشورش در جام جهانی حضور ندارد و تورنمنت و یا رقابت مهم نیز برای تیم ملی فوتبال کشورش در راه نیست.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала