زاخارووا: روسیه نگران وخامت اوضاع در تاجیکستان است

© Sputnik / Foreign Ministry of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر Официальный представитель Министерства иностранных дел России Мария Захарова во время брифинга в Москве
Официальный представитель Министерства иностранных дел России Мария Захарова во время брифинга в Москве - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.05.2022
عضو شوید
سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت، که این کشور نگران وخامت اوضاع در شرق تاجیکستان است.
به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت، که مسکو از وخامت اوضاع در منطقه خودمختار قاروغ-بدخشان تاجیکستان نگران است.
زاخارووا گفت: "ما با نگرانی اطلاعات مقام های رسمی تاجیکستان درباره تشدید تنش در منطقه خودمختار قاروغ-بدخشان این جمهوری را دریافت کردیم که بر اساس گزارش ها، توسط عناصر جنایتکار و افراط گرایان که به آنها پیوسته اند، تحریک شده است".
رزمایش نظامی‌ تاجیکستان در نزدیک مرز شیرخان بندر - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.05.2022
رزمایش نظامی‌ تاجیکستان در نزدیک مرز شیرخان بندر
وی یادآور شد، که در نتیجه این رویداد "تلفاتی در بین سازمان های مجری قانون تاجیکستان وجود دارد".
زاخارووا افزود: "بر اساس اطلاعات اولیه، هیچ شهروند فدراسیون روسیه در میان قربانیان وجود ندارد. مقامات تاجیکستان قول می دهند که اقدامات لازم را برای تثبیت وضعیت و اطمینان از امنیت شهروندان روسی که ممکن است در صحنه باشند، انجام دهند".
روز چهارشنبه، وزارت امور داخله تاجیکستان گزارش داد، که در جریان حمله یک گروه جنایتکار مسلح در منطقه روشان در قاروغ به کاروان کمیته دولتی، یک افسر کمیته دولتی امنیت ملی کشته و 13 سرباز زخمی شدند.
این وزارت خاطرنشان شد، که گروه های جنایتکار سازمان یافته متشکل از 200 نفر با استفاده از انواع سلاح ها، بزرگراه دوشنبه - قاروغ و دفتر فرماندهی مرزی را در سه نقطه در مرکز ولسوالی روشان بسته کردند.
یک منبع در سازمان های مجری قانون تاجیکستان گفت، که عملیات ویژه برای خنثی کردن شبه نظامیان مسلح در منطقه روشان در منطقه خودمختار گورنو-بدخشان این کشور تکمیل شده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала