سراج‌الدین حقانی: امریکا را در حال حاضر به چشم دشمن نمی‌بینیم

© https://twitter.comنخستین حضور سراج‌الدین حقانی در برابر رسانه‌ها
نخستین حضور سراج‌الدین حقانی در برابر رسانه‌ها  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.05.2022
عضو شوید
سراج‌الدین حقانی، رهبر شبکه حقانی و سرپرست وزارت داخله طالبان، می‌گوید که به آمریکا به‌عنوان دشمن نگاه نمی‌کند.
به گزارش اسپوتنیک، سراج الدین حقانی، سرپرست وزارت داخله‌ی طالبان که ایالات متحده‌ی آمریکا برای بازداشت او 10 میلیون دالر جایزه تعیین کرده است، می‌گوید که این گروه به آمریکا به‌عنوان دشمن نگاه نمی‌کند.
او در گفت‌وگوی اختصاصی با شبکه CNN می‌گوید، پس از تسلط طالبان بر کابل، روابط طالبان و ایالات متحده آمریکا تغییر کرده و اینک این گروه در تلاش داشتن روابط دیپلماتیک با امریکا است.
او می‌افزاید: "در حال حاضر ما به آن‌ها (آمریکا) به‌عنوان دشمن نگاه نمی‌کنیم و بارها و بارها درباره دیپلماسی صحبت کرده‌ایم."
او در این گفت‌وگو با اشاره به توافق دوحه میان طالبان و آمریکا ، تأکید می‌کند که طالبان به این توافق پابند هستند و افغانستان هرگز تهدید تروریستی برای ایالات متحده نخواهد بود.
سرپرست وزارت داخله‌ی طالبان می‌افزاید که این گروه در آینده روابط خوب با ایالات متحده‌ی آمریکا و سایر کشورهای جهان خواهد داشت.
حقانی در حالی از تغییر موضع در برابر آمریکا و تلاش برای بهبود روابط با این کشور سخن می‌گوید که او هنوز در فهرست افراد تحت تعقیب پولیس فدرال ایالات متحده است و برای بازداشت او 10 میلیون دالر جایزه تعیین شده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала