عادات بد غذایی که عمر را کوتاه می‌کند

© Depositphotos.com / BravissimoSКонтейнеры с продуктами в холодильнике
Контейнеры с продуктами в холодильнике - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.05.2022
عضو شوید
دانشمندان تغذیه معتقد اند که نوشیدن بیش از حد آب و گرسنگی متناوب می تواند به بدن آسیب برساند و در نتیجه منجر به کوتاه شدن عمر شود.
به گزارش اسپوتنیک، شماری از پزشکان معروف، عادات بد غذایی را دلیل کوتاه شدن عمر دانستند.
کارشناسان در مصاحبه ای با ETNT، توضیح دادند که مصرف زیاد آب و روزه داری متناوب، از جمله موارد دیگر، می تواند به سلامتی آسیب برساند و طول عمر را کاهش دهد.
به گفته پزشکان، نوشیدن بیش از حد آب می تواند منجر به وضعیت خطرناکی به نام "هیپوناترمی" شود، حالتی که سطح سدیم در خون پایین می‌آید.
کریستینا لانگ، پزشک متخصص داخلی و پزشک اطفال هشدار داده است: "وقتی یک فرد آب بیش از حد می‌نوشد (بیش از آنچه که کلیه‌ها می‌توانند پردازش کنند)، ممکن است دچار ورم مغزی شود که به نوبه خود می‌تواند منجر به مرگ می‌شود.
نوشیدن آب، بیش از نیاز طبیعی و واقعی بدن، عوارض زیاد و آزاردهنده ای چون ضعف و سستی اعصاب، معده و کبد، بدرنگی پوست رخ و بدن، کاهش حافظه و کندذهنی و...را به همراه دارد.
کارشناسان می گویند روزه داری متناوب می تواند خطرناک باشد، به ویژه برای کسانی که مشکلات قند خون یا دیابت تایید شده دارند. دکتر رابرت راتنر متخصص دیابت هشدار می دهد: "تغییر رژیم غذایی روزانه به تنظیم داروهای شما نیز نیاز دارد تا سطح گلوکز را در محدوده طبیعی نگه دارید و به بدن آسیب نرسانید".
پزشکان می‌گویند عادات ما سهم قابل توجهی از اقداماتی را که در طول روز انجام می‌دهیم تشکیل می‌دهند. این اقدامات مانند انجام ورزش، نوشیدن آب کافی، رعایت بهداشت دهان و دندان، خواب کافی و با کیفیت بالا و دنبال کردن یک رژیم غذایی سالم می‌توانند به سود سلامت و طول عمرمان باشند؛ در شرایطی که عادات ناسالم به ضرر ما تمام خواهند شد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала