ناظران نظامی از پنج طیاره مرگبار به امریکا نام بردند

© Sputnik / Alexander Wilf /  مراجعه به بانک تصاویر This Week in Pictures: August 25-31
This Week in Pictures: August 25-31 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.05.2022
عضو شوید
ناظران نظامی،Su-35 و MiG-31 را خطرناک ترین طیارات جنگی علیه قوای هوایی ایالات متحده خواند.
به گزارش اسپوتنیک، به اساس مقاله ای که در مجله ناظرین نظامی نشر گردیده، ایالات متحده طیارات F-35A و F-15EX را فرمایش داده است، اما قدرت های دیگر نیز فاصله چندانی با آنها ندارند و در حال بهبود قوای هوایی خود هستند.
خاطرنشان می شود که در طول جنگ سرد، بزرگترین تهدید برای هوانوردی نظامی امریکا طیارات شوروی بود. اکنون مدل های چینی نیز به جمع رقبا اضافه شده است.
 ترکیه اطلاعات مربوط به  خریداری سو-35 را تکذیب کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.10.2019
ترکیه اطلاعات مربوط به خریداری سو-35 را تکذیب کرد
طیارات جنگی روسیه و چین هم با متحدین خود و هم با شرکای امریکایی مانند آنگولا، الجزایر و پاکستان وارد خدمت می‌شوند.
در این مقاله به پنج هواپیما اشاره شده است که تهدیدی برای هوانوردی آمریکا هستند. اولین در این لیست، طیاره نسل پنجم چینی J-20 است. به ، این مدل آماده ترین طیاره در جهان است. اما همزمان، نقاط ضعفی نیز دارد - به طور مثال، اویونیک قدیمی.
دومین مورد در بین رقبا MiG-31BM / BSM است که در سال 1981 وارد خدمت شد و دارای قابلیت "انقلابی" میباشد. MiG-31 در ادغام رادارهای اسکن شده الکترونیکی برای نبرد هوایی، پرواز و پرتاب راکت در ارتفاعات بلند و رسیدن به سرعت های مافوق صوت برای مدت زمان طولانی، دو دهه از همتایان غربی خود جلوتر بود.
سو-30 اس ام - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.07.2021
تحویل طیارات شکاری سو-30СМ به قزاقستان و بلاروسیه
انجن های طیارات داخلی هنوز قدرتمندترین موتورهای جهان هستند. و ارتقاء به انواع BM و BSM در سال‌های اخیر، امکانات نبرد هوایی را فراتر از خط دید گسترش داده است. علاوه بر این، میگ-31 ها مجهز به رادارهای "بی نظیر" Zaslon-M و همچنین موثرترین راکت های R-37M با برد 400 کیلومتر و سرعت 6 ماخ هستند.
یکی دیگر از رقبای موجود در این لیست، J-16 چینی است که در سال 2014 به فعالیت شروع کرد و نسخه ارتقا یافته Su-27 است. از جمله ویژگی های آن می توان به پوشش سطح پائین، استفاده از مواد کامپوزیتی و راکتهای هوا به هوا PL-15 و PL-10 اشاره کرد.
در متن آمده است: "این جنگنده مانورپذیری بالا، استقامت، سرعت عالی و ارتفاع پروازی Su-27 را به ارث برده و بهبود بخشیده است.
هواپیمای بعدی این لیست، J-10C چینی است که متعلق به نسل ++4 است. بیش از 200 واحد از این قبیل در خدمت اردوی چین هستند. این طیارات سبکتر از J-20 و J-16 است، اما در حین حال دارای همان اویونیک و راکت است. با این حال، قیمت سبک بودن یک محدودیت در قابلیت ها و ویژگی ها بود.
یکی دیگر از رقبای قدرتمند طیارات جنگی امریکایی، سوخو 35 روسی است که بر پایه سوخو27 ساخته شده و در سال 2014 وارد خدمت شد.
این نشریه خاطرنشان می کند: از جمله مزیت ها باید به برد پرواز، مانورپذیری عالی و استفاده از رادار سه گانه - نصب شده در کمان Irbis-E و رادارهای دوگانه با AFAR تعبیه شده در بال ها اشاره کرد. Su-35 برای مقابله با تهدیدات جدی طیارات رادارگریز امریکایی طراحی شده است و در آینده راکت های پیشرفته تر R-37M و K-77M را دریافت خواهد کرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала