بازداشت 12 نظامی پیشین از سوی طالبان در بدخشان

© @https://twitter.comغرق شدن هشت نفر در بدخشان در پی واژگون شدن یک موتر در «دریای پنج»
غرق شدن هشت نفر در بدخشان در پی واژگون شدن یک موتر در «دریای پنج»  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.05.2022
عضو شوید
منابع مردمی خبر داده اند که طالبان 12 تن از نظامیان دولت پیشی ران در ولسوالی کشم بدخشان بازداشت کرده اند.
به گزارش اسپوتنیک، منابع مردمی در ولایت بدخشان می‌گویند که طی 20 روز گذشته، 12 نفر از نظامیان دولت پیشین به‌دستور ملا سمیع‌الله، ولسوال طالبان برای ولسوالی کشم این ولایت بازداشت شده‌اند و از سرنوشت شان خبری نیست.
یک منبع مردمی که خواست هویت‌اش فاش نشود، امروز (دوشنبه، 26 ثور) در پیامی به اطلاعات روز گفت که در میان بازداشت‌شده‌ها، عبدالخیر از نیروهای ویژه‌ی ارتش پیشین نیز شامل است که حدود 10 روز قبل، زمانی که می‌خواست از بدخشان به تخار برود، در مسیر راه ابتدا زخمی و سپس بازداشت شده است.
بلخ  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.02.2022
آمر امنیت پیشین بلخ: عفو عمومی نه بلکه چور عمومی اعلام شده است
او گفت که با گذشت این مدت از سرنوشت عبدالخیر خبری نیست. به گفته‌ی منبع، این نظامی پیشین سه فرزند دارد و خانواده‌اش در حال حاضر سرپرست ندارد.
منبع اضافه کرد که ولسوال طالبان برای ولسوالی کشم که پیش از این ولسوال یفتل پایان بود، زندان شخصیِ دارد که نظامیان پیشین را در آن نگهداری می‌کند. به گفته‌ی او، طالبان به خانواده‌های نظامیان اجازه‌ی ملاقات هم نمی‌دهند.
این منبع مردمی افزود که طالبان اخیرا امین‌الدین جنبش، رئیس‌ تربیه معلم ولسوالی کشم را نیز به‌دلیل نامعلوم بازداشت کرده و از سرنوشت‌اش خبری نیست. طی ماه‌های اخیر، موارد گسترده از کشتار و بازداشت نظامیان دولت پیشین گزارش شده است؛ طالبان اما با رد این گزارش ها می‌گویند که به فرمان عفو رهبرشان پابند هستند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала