بند ماندن 3 نظامی پیشین بریتانیا در کارخانه آزوف استال

© AP Photo / Evgeniy MaloletkaМеталлургический комбинат "Азовсталь" в Мариуполе
Металлургический комбинат Азовсталь в Мариуполе - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.05.2022
عضو شوید
یک روزنامه انگلیسی از بند ماندن دستکم 3 نظامی پیشین بریتانیا که پیش از این در افغانستان خدمت می کردند، در کارخانه آزوف استال خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک، روزنامه دیلی اکسپرس به نقل از یکی از سربازان پیشین بریتانیا گزارش می دهد، که دستکم سه نظامی پیشین انگلیسی در قلمرو کارخانه فولاد آزوف استال در ماریوپول هستند.
این روزنامه به نقل از این سرباز نوشت: "هر سه نفر در کارخانه آهن در ارتش بریتانیا خدمت می کردند. من می دانم که دو نفر در افغانستان خدمت می کردند، اما آنها نیز مانند من از شدت درگیری شگفت زده شدند".
به گفته این مزدور، آنها پیش از آغاز عملیات ویژه روسیه به اوکراین رفته اند تا "به اوکراینی ها در شرق بپیوندند".
با این حال، همشهریان او به جنوب فرستاده شدند، جایی که آنها هنگ نئونازی آزوف را تقویت کردند (یک پرونده جنایی علیه مبارزان آن در فدراسیون روسیه باز شده است).
Женщина несет баклажку с питьевой водой на одной из улиц в Мариуполе - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.05.2022
اعلام تاریخ گشایش دهلیزهای بشردوستانه از سوی وزارت دفاع روسیه در آزوف استال
این مزدور افزود: "من با چند کانادایی بودم و چیزی درباره آنها (انگلیسی ها) نشنیدم تا اینکه در ماه مارچ پیامی دریافت کردم مبنی بر اینکه آنها در یک کارخانه فولاد در ماریوپول هستند.
به گفته انگلیسی های بند مانده در آزوف استال، یکی دیگر از هموطنان آنها با آنها است، او به شدت زخمی شده است. او از سال 2014 در شرق اوکراین می جنگد.
به گفته این روزنامه، به ستیزه جویان در کارخانه هشدار داده شده است، که "کارتریج را برای خود بگذارند، زیرا هیچ کس نمی خواهد اسیر شود".
جنگنده های هنگ آزوف در حال حاضر در کارخانه آزوف استال در ماریوپل بند مانده اند. آنها بارها از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی کار گرفته اند و مظنون به کشتن غیرنظامیان و شکنجه زندانیان هستند.
روسیه در 24 فیبروری عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، هدف آن را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال توسط رژیم کیف در معرض نسل کشی قرار گرفته اند".
به گفته وزارت دفاع روسیه، از 25 مارچ، نیروهای مسلح روسیه وظایف اصلی مرحله اول عملیات ویژه را انجام داده بودند - آنها پتانسیل رزمی اوکراین را به میزان قابل توجهی کاهش دادند. هدف اصلی در بخش نظامی روسیه آزادسازی دونباس نام داشت. در 19 اپریل، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه آغاز مرحله بعدی عملیات ویژه را اعلام کرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала