آمادگی رئیس‌جمهور فنلاند برای دیدار با اردوغان درباره موضوع عضویت در ناتو

© AP Photo / Heikki SaukkomaaПрезидент Финляндии Саули Ниинисте
Президент Финляндии Саули Ниинисте - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.05.2022
عضو شوید
طبق گزارش خبرگزاری آناتولی، سائولی نینیستو، رئیس‌جمهور فنلاند گفته است که آماده است با رجب طیب اردوغان، همتای ترکیه‌ای خود درباره موضوع عضویت این کشور در ناتو دیدار کند.
به گزارش اسپوتنیک، رئیس‌جمهور اردوغان پیشتر گفته بود که ترکیه روند پیوستن فنلاند و سویدن به ناتو را از نزدیک دنبال می‌کند اما در این زمینه نظر مثبت ندارد.
این خبرگزاری گزارش داد: "سائولی نینیستو، رئیس‌جمهور فنلاند گفت که آماده است با اردوغان در مورد موضوعات مطرح شده از سوی وی در مورد عضویت کشورش در ناتو دیدار کند".
سویدن و فنلاند در شرایط عملیات ویژه روسیه در اوکراین شروع به گفتگو در مورد امکان کنار گذاشتن بی‌طرفی طولانی مدت خود و پیوستن به ناتو کردند. ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو از این ایده حمایت کرد و وعده داد که شرایط ورود سریع هر دو کشور را فراهم کند.
روز گذشته ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه با سائولی نینیستو، رئیس‌جمهور فنلاند درباره ابتکار این کشور برای پیوستن به ناتو تلفنی گفتگو کرد. رئیس‌جمهور روسیه خاطرنشان کرد که کنار گذاشتن سیاست سنتی بی طرفی نظامی یک اشتباه است، زیرا هیچ تهدیدی برای امنیت فنلاند وجود ندارد. انتظار می‌رود رای‌گیری در پارلمان فنلاند در مورد درخواست عضویت در ناتو روز دوشنبه برگزار شود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала