رسانه: فنلاند و سویدن به‌زودی درخواست عضویت در ناتو را ارائه خواهند داد

© AFP 2023 / John ThysСкульптурный символ около штаб-квартиры НАТО в Брюсселе
Скульптурный символ около штаб-квартиры НАТО в Брюсселе  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.05.2022
عضو شوید
رویترز به نقل از دیپلمات ها و مقامات گزارش داد که ناتو انتظار دارد فنلاند و سویدن "در روزهای آینده" برای پیوستن به این ائتلاف درخواست دهند و به سرعت به آنها اجازه عضویت داده شود.
به گزارش اسپوتنیک، یک مقام ارشد که نخواست نامش در گزارش قید شود، به رویترز گفت: بلی، آنها درخواست خواهند داد و به آنها عضویت داده خواهد شد.
به گفته منابع این روزنامه، در طول تصویب عضویت آنها، که یک سال طول می‌کشد، ائتلاف حضور خود را در شمال اروپا تقویت می‌کند و تعداد رزمایش‌ها را افزایش می‌دهد. علاوه براین، چرخش نیروهای امریکایی و بریتانیایی در فنلاند و سویدن امکان‌پذیر است.
منابع در ناتو گفتند که پیشنهادات سویدن و فنلاند برای عضویت در ناتو یا در نشست سران ناتو در مادرید در تاریخ 28 تا 30 جون یا حتی قبل از آن تایید خواهد شد. برخی از دیپلمات ها انتظار دارند که کشورهای هفته ها قبل از اجلاس درخواست دهند.
یکی از نمایندگان ائتلاف گفت: تاریخ دقیقی (برای عضویت آنها) وجود ندارد. اگر زودتر عضویت آنها تایید شود ما منتظر نشست مادرید نخواهیم بود.
سویدن و فنلاند در شرایط عملیات ویژه روسیه در اوکراین شروع به گفتگو در مورد امکان کنار گذاشتن بی‌طرفی طولانی مدت خود و پیوستن به ناتو کردند. ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو از این ایده حمایت کرد و وعده داد که شرایط ورود سریع هر دو کشور را فراهم کند.
کرملین الحاق سویدن و فنلاند به این اتحاد را تهدیدی واقعی برای روسیه خواند. و دیمیتری مدودف معاون رئیس شورای امنیت روسیه اعلام کرد که باید برای اقدامات تهاجمی این ائتلاف در شرایط تلاش برای گسترش حضور ناتو در نزدیکی مرزهای روسیه آماده بود.
Здание штаб-квартиры НАТО в Брюсселе - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.05.2022
ناتو به‌دنبال جلوگیری از درگیری مستقیم با روسیه است
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала