وزارت دفاع روسیه: بایدن بر برنامه بیولوژیکی ایالات متحده در اوکراین نظارت داشت

© Sputnik / Vitaliy Belousov /  مراجعه به بانک تصاویر Здание Министерства обороны Российской Федерации на Фрунзенской набережной в Москве
Здание Министерства обороны Российской Федерации на Фрунзенской набережной в Москве - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.05.2022
عضو شوید
رئیس نیروهای دفاع رادیویی، کیمیایی و بیولوژیکی نیروهای مسلح روسیه می گوید، که رئیس جمهور کنونی امریکا بر برنامه بیولوژیکی نظامی این کشور در اوکراین نظارت داشت.
به گزارش اسپوتنیک، ایگور کریلوف، رئیس نیروهای دفاع رادیویی، کیمیایی و بیولوژیکی نیروهای مسلح روسیه گفت، که جو بایدن کار مجریان برنامه بیولوژیکی نظامی ایالات متحده در اوکراین را هماهنگ کرد.
جنرال تصریح کرد: رهبران حزب دمکرات ایدئولوگ فعالیت های نظامی-بیولوژیکی ایالات متحده در اوکراین هستند.
Сотрудница Центрального НИИ Эпидемиологии Роспотребнадзора в Москве, где разработана и зарегистрирована тест-система на выявление мутации коронавируса N501Y  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.03.2022
لابراتوارهای بیولوژیکی امریکا در قلمرو اوکراین
به گفته وی، در آغاز یک پایگاه قانونی برای تأمین مالی تحقیقات به طور مستقیم از بودجه فدرال ایجاد شد. برای انجام این کار، تحت ضمانت‌های دولتی، از سازمان‌های غیردولتی تحت کنترل حزب دموکرات بودجه جذب کردند. بنابراین، باراک اوباما، رئیس جمهور پیشین ایالات متحده "در سال 2005 قراردادهای مشارکتی با اوکراین برای شروع اجرای برنامه های بیولوژیکی نظامی در این کشور بست".
به نوبه خود، هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه پیشین امریکا، "راهبرد امریکا را برای مقابله با تهدیدات بیولوژیکی آغاز کرد و به قانونی کردن تحقیقات با کاربرد دوگانه کمک کرد".
جو بایدن، رئیس کنونی کاخ سفید، به عنوان معاون رئیس جمهور در دوره اوباما، "فعالیت های برنامه بیولوژیکی نظامی را هماهنگ می کرد و در کلاهبرداری مالی در اوکراین دست داشت".
و جورج سوروس سرمایه‌گذار معلوم شد که "حامی اصلی تحقیقات بیولوژیکی نظامی در اوکراین و لابی‌گر بیگ فارما است".
کریلوف توضیح داد، که افزون بر این، شرکت های داروسازی از جمله فایزر، مدرنا و مرک امریکایی و همچنین شرکت گیلیاد وابسته به وزارت نظامی ایالات متحده در این طرح مشارکت دارند. این به کارشناسان امریکایی اجازه می دهد تا هنگام آزمایش داروهای جدید استانداردهای ایمنی بین المللی را دور بزنند.
بنابراین، شرکت های غربی به طور جدی هزینه های اجرای برنامه های تحقیقاتی را کاهش می دهند و مزیت های رقابتی قابل توجهی به دست می آورند.
پیش از این، متخصصان وزارت دفاع روسیه از دو آزمایشگاه بیولوژیکی در ماریوپل بازدید کردند و آثاری از تخریب اضطراری اسناد را در آنجا پیدا کردند. به گفته این آژانس، شبکه ای متشکل از 30 آزمایشگاه بیولوژیکی در اوکراین تشکیل شد که در راستای منافع ایالات متحده کار می کردند، اما پس از شروع عملیات ویژه روسیه، هر آنچه برای ادامه برنامه بیولوژیکی نظامی ضروری بود حذف شد. این وزارتخانه به این نتیجه رسید که اوکراین در واقع به یک مرکز آزمایش پنتاگون برای توسعه اجزای سلاح های بیولوژیکی و آزمایش نمونه های جدید دارو تبدیل شده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала