فایده های مولی سرخک در مبارزه با سرطان

© Sputnik / Vladimir PesnyaОвощи, выложенные на прилавке в овощном отделе Дорогомиловского рынка в Москве
Овощи, выложенные на прилавке в овощном отделе Дорогомиловского рынка в Москве - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.05.2022
عضو شوید
دانشمندان فایده های مولی سرخک را برای کارکرد قلب، جگر و پیشگیری از سرطان تایید کردند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از En Son Haber، دانشمندان دریافته اند که مصرف روزانه مولی سرخک به مبارزه با سرطان کمک می کند و کارکرد جگر و قلب را بهبود می بخشد.
بیشتر اوقات، ما از مولی سرخک به عنوان یک ماده در سالاد و دیگر غذاها استفاده می کنیم. سبزی ریشه ای سرشار از ویتامین است، بنابراین به عنوان یک مکمل برای رژیم غذایی شما بسیار مفید است. و پنج دلیل برای این وجود دارد. مقدار زیادی مواد مغذی مولی سرخک صرف نظر از رنگ آن مفید است. سرخ، سیاه، سفید، زرد، صورتی یا بنفش باشد. هنوز هم منبع عالی آنتی اکسیدان ها است. مولی سرخک سرشار از ویتامین C است. ترکیبی از مواد مغذی به مبارزه با استرس اکسیداتیو و آسیب سلولی کمک می کند، سیستم ایمنی را تقویت می کند و در برابر عفونت ها محافظت می کند. به مبارزه با سرطان کمک می کند. افزون بر این، مولی سرخک مقدار کمی ویتامین B، پتاسیم، کلسیم، آهن، منیزیم، حاوی عناصر طبیعی است. آنها التهاب را کاهش می دهند، از سلول ها در برابر مواد سرطان زا محافظت می کنند و از رشد سلول های سرطانی جلوگیری می کنند.
کدام سبزی ضد سرطان است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.09.2021
کدام سبزی ضد سرطان است؟
بر اساس مطالعات، ترکیبات طبیعی موجود در این سبزی ریشه ای از دچار شدن به سرطان سینه، پروستات، روده بزرگ، جگر و شش محافظت می کند. قلب را تقویت می کند مولی سرخک برای پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی و حفظ سلامت قلب مناسب است. مواد مغذی آن به کاهش فشار خون و خطر بیماری قلبی کمک می کند. این سبزی ریشه دار حاوی نیترات های طبیعی است که گردش خون را بهبود می بخشد. از دیابت محافظت می کند.
دانشمندان دریافته اند که مولی سرخک تاثیر مثبتی بر تغییرات سطح گلوکز دارد. همچنین جذب آن در روده ها را کاهش می دهد و در عین حال جذب بافت ماهیچه ای را افزایش می دهد. همه اینها سطح قند خون را کاهش می دهند. مصرف منظم این ابر غذا باعث افزایش تولید آدیپونکتین می شود که به جلوگیری از مقاومت به انسولین کمک می کند.
مولی سرخک همچنین حاوی کوآنزیم Q10 است و به جلوگیری از پیشرفت دیابت کمک می کند. کارکرد جگر و گرده را بهبود می بخشد.
مولی سرخک به پاکسازی جگر از سموم و کمک به بهبود آن کمک می کند. این امر توسط ایندول-3-کاربینول و 4-متیل تیو-3-بوتنیل ایزوتیوسیانات تسهیل می شود. نام های ترسناک، اما ترکیبات بسیار مفید. افزون بر این، آنها به گرده ها کمک می کنند تا سموم را از بدن بیرون کنند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала