هشدار آمریکا به طالبان از عواقب عدم لغو محدودیت ها بر زنان در افغانستان

© Sputnik ScreenshotNed Price
Ned Price - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.05.2022
عضو شوید
ایالات متحده آمریکا می‌گوید، اگر طالبان نشانه های از لغو‌ محدودیت‌ها بر زنان نشان ندهند، فشار های بیشتنری بر آنها وارد خواهد شد.
به گزارش اسپوتنیک، در ادامه واکنش‌ها به اجباری شدن حجاب از سوی طالبان، وزارت امور خارجه آمریکا گفته است که اگر طالبان هیچ نشانه‌ای از لغو اقدامات خود نشان ندهند، اقداماتی را برای افزایش فشار بر طالبان روی دست خواهند گرفت تا آنان برخی از تصمیمات اخیر خود را در مورد محدودکردن حقوق زنان و دختران لغو کنند.
ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکاروز دوشنبه، 19 ثور، این مطلب را در واکنش به اعمال حجاب اجباری از سوی طالبان مطرح‌ کرده است.
پرایس گفته است: "ما مستقیماً این موضوع را با طالبان مطرح کرده‌ایم که برخی از ابزار‎هایی را در دست داریم که اگر احساس کنیم اقدامات سخت‌گیرانه اخیر طالبان در مورد زنان معکوس یا لغو نشوند، آماده هستیم از آن‎ها استفاده کنیم."
او در مورد مراحل احتمالی توضیح بیشتری نداده، اما خاطرنشان کرده است که آمریکا در این مورد از نزدیک با متحدان و شرکای خود رایزنی کرده است‌.
گفته می‌شود که یکی از اهرم‌های کلیدی فشار واشنگتن بر طالبان، 7 میلیارد دالر از دارایی‌های مسدودشده بانک مرکزی افغانستان در امریکا است که دولت بایدن قرار است نیمی از آن را برای کمک به مردم افغانستان آزاد کند.
طالبان روز شنبه چادری را بهترین نوع حجاب شرعی خوانده و به زنان دستور دادند تا صورت خود را در حضور عام بپوشانند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала