پوتین: روسیه پیشگیرانه تهاجم را رد کرد

© Mikhail Metzel/POOL /  مراجعه به بانک تصاویر Владимир Путин выступает на военном параде в ознаменование 77-й годовщины Победы в Великой Отечественной войне на Красной площади в Москве
Владимир Путин выступает на военном параде в ознаменование 77-й годовщины Победы в Великой Отечественной войне на Красной площади в Москве - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.05.2022
عضو شوید
رئیس جمهور روسیه می‌گوید، کشورش تهاجم پیشگیرانه را رد کرد و این یگانه تصمیم درست بود.
به گزارش اسپوتنیک ، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه گفت، ناتو توسعه نظامی مناطق مجاور ما را آغاز کرد، در مرزهای ما، همه چیز نشان می داد که درگیری با نئونازی ها اجتناب ناپذیر خواهد بود.

رئیس جمهور روسیه در سخنرانی خود در رژه پیروزی در میدان سرخ مسکو گفت: "ما دیدیم که زیرساخت‌ های نظامی چگونه در حال گسترش است، چگونه صدها مشاور خارجی شروع به کار کردند، مدرن‌ ترین تسلیحات به طور منظم از کشورهای ناتو تحویل داده می‌شد. خطر هر روز بیشتر می شد. روسیه به تهاجم را پیشگیرانه رد کرد- این یک تصمیم اجباری، به موقع و تنها درست بود، تصمیم یک کشور مستقل، قوی و مستقل."
روز نهم ماه مه که در روسیه به عنوان "روز پیروزی" شناخته می‌شود، یادآور غلبه این کشور بر ارتش هیتلر در سال 1941 - 1945 میلادی است. جشن اصلی روز نهم مه در میدان سرخ برگزار می‌شود، اما مراسم بزرگداشت این روز همزمان در ده‌ها شهر دیگر در سراسر روسیه برپا می‌شود.
گفتنی است در 24 فبروری، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در یک سخنرانی تلویزیونی، آغاز عملیات نظامی ویژه برای دفاع از جمهوری های دونباس را که در اوایل همان هفته رسماً به رسمیت شناخته شده بود، اعلام کرد. رئیس جمهور روسیه از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند.
از آن زمان کشورهای غربی فشار تحریم‌ها بر روسیه را افزایش داده‌اند و تعدادی از بانک‌ های روسیه را تحریم کرده و تعدادی از مقامات ارشد روسیه را در لیست سیاه قرار داده‌اند و دارایی‌ های آنها را در خارج از کشور مسدود کرده‌اند.
مسکو به صراحت اعلام کرده است که هیچ طرح اشغالگری ندارد و هدف این عملیات حفاظت از غیرنظامیان دونباس در برابر نسل کشی و غیر نظامی کردن و نازی زدایی در اوکراین است
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала