200 طالب کندهاری و مشرقی به بدخشان رسیده‌اند

© Sputnikبعد از خروج امریکا از افغانستان مبارزه روسیه و چین به خاطر نفوذ در منطقه آغاز میشود
بعد از خروج امریکا از افغانستان مبارزه روسیه و چین به خاطر نفوذ در منطقه آغاز میشود  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.05.2022
عضو شوید
منابع محلی در شهر فیض‌آباد، مرکز ولایت بدخشان، تأیید می‌کنند که حدود 200 تن از طالبان کندهاری و مشرقی به این ولایت آمده‌اند.
به گزارش اسپوتنیک، این منابع امروز جمعه، 16 ثور، به روزنامه 8صبح می‌گویند که این شمار طالبان در روزهای سوم و چهارم عید به فیض‌آباد رسیده‌اند.
به گفته این منابع، ابتدا طالبان بدخشانی آنان را خلع سلاح کرده بودند، اما با پا‌درمیانی مقام‌های محلی، سلاح‌های‌شان را پس گرفته و اکنون مهمان طالبان محلی‌اند.
برخی از منابع می‌گویند که امروز نیز چندین موتر حامل طالبان کندهاری عازم بدخشان گردیده‌اند.
در همین حال منابع طالبان می‌گویند که این افراد برای سیاحت و تفریح در شهر فیض‌آباد آمده‌اند و پس از چند روز به کابل برخواهند گشت.
با این حال شماری از بزرگان بدخشان که نمی‌خواهند از آن‌ها نام برده شود، می‌گویند که این افراد در بدخشان جابه‌جا خواهند شد و نیروهای تازه‌نفس دیگر طالبان غیر‌بدخشانی نیز به این ولایت خواهند آمد.
آنان می‌گویند که رهبری طالبان به طالبان غیرپشتون‌تبار باورمندی ندارند و احتمال می‌رود شماری از فرماند‌هان طالبان بدخشانی خلع سلاح شوند.
منابع همچنان گفته‌اند که قاری فصیح‌الدین، رئیس ستاد ارتش طالبان که به نماینده‌گی از طالبان حوزه شمال به این مقام رسیده است، در حال حاضر در مراسم حج عمره به سر می‌برد.
به گفته آنان رئیس ستاد ارتش طالبان می‌خواهد به خاطر رضایت خاطر رهبران این گروه خود را از این تنش‌های درونی طالبان دور نگهدارد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала