چین: گسترش ناتو به سمت شرق منجر به فاجعه خواهد شد

© AFP 2023 / Gerard CerlesЗдание штаб-квартиры НАТО в Брюсселе
Здание штаб-квартиры НАТО в Брюсселе - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.05.2022
عضو شوید
لو یوچنگ، معاون وزیر خارجه چین می‌گوید که اعتماد داشتن به گسترش ناتو به سمت شرق به‌منظور حل مناقشات اشتباه دیگری است که منجر به فاجعه خواهد شد.
به گزارش اسپوتنیک، معاون وزیر امور خارجه چین گفت: "استفاده از درگیری روسیه و اوکراین برای اثبات "ضرورت گسترش ناتو به شرق" یک معکوس معمولی از علت و پیامدهای، زمانی که علت بیماری با نسخه داکتر ارائه شود".
به گفته وی، "اگر در چنین شرایطی برای حل بحران‌ها به گسترش ناتو به شرق اعتماد کنیم، اشتباه مجدد خواهد بود که منجر به فاجعه بزرگتری خواهد شد".
لو یوچنگ تاکید کرد: "آنچه که درباره مناقشه روسیه و اکراین به عنوان یک درگیری "دموکراسی علیه استبداد" گفته می‌شود، همه ما با این استدلال آشنا هستیم، این کاملاً ترفندی است که از سوی برخی کشورهای بزرگ برای تحقیر سایر کشورها... معمولاً آنها با برچسب زدن به کشوری به‌عنوان "اقتدارگرا" شروع می‌کنند. سپس آن را در معرض محکومیت جهانی قرار می دهند، تحریم ها را اعمال می‌کنند، از توسعه کشورها جلوگیری و در نهایت "مشت" خود استفاده می‌کنند".
معاون وزیر امور خارجه چین خاطرنشان کرد که "این به "مجموعه‌ای از تکنیک های استاندار" تبدیل شده است و هدف واقعی همه اینها تنها یک چیز– حذف مخالفان و حفظ هژمونی است".
وی با بیان این‌که در سال های اخیر این ترفند بارها در دنیا اجرا شده است، افزود: دیگر به این ترفندها اعتقاد ندارند، وقت آن رسیده است که به آن پایان دهیم.
Председатель правительства РФ Дмитрий Медведев проводит заседание правительства РФ - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.05.2022
واکنش روسیه به بیانیه ناتو در مورد گسترش به سمت شرق
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала