رسانه‌های فرانسوی در کوشش پنهان کردن جنایات عساکر فرانسه در مالی

© AFP 2023 / Francois NascimbeniСолдаты французской армии
Солдаты французской армии - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.05.2022
عضو شوید
یک فعال حقوق بشر گفته است که کمپین اطلاعاتی که در تعدادی از رسانه های فرانسوی در ارتباط با وضعیت مالی راه اندازی شده است، کوشش برای پنهان کردن جنایات عساکر فرانسه در مالی است.
به گزارش اسپوتنیک، میرا ترادا، رئیس بنیاد مبارزه با سرکوب، معتقد است که اطلاعات نشر شده توسط رسانه های فرانسوی در مورد وضعیت کشور مالی، کوشش برای پنهنان کردن جنایات ارتش این کشور است.
در ماه مه، دیمیتری پولیانسکی، معاون اول نماینده فدراسیون روسیه در سازمان ملل، گفت که روسیه بحثی را در شورای امنیت سازمان ملل درباره وضعیت مالی آغاز کرده است تا موضوع یک کمپین اطلاعات نادرست را با اتهاماتی علیه مالی و روسیه مطرح کند که توسط فرانسه در رابطه با حادثه گوسی منتشر شد. پیش از این اطلاعاتی در شبکه های اجتماعی مبنی بر کشف یک گور دسته جمعی توسط نیروهای مسلح مالی در حوالی روستای گوسی در منطقه تیمبوکتو منتشر شده بود، جایی که تا همین اواخر یکی از سنگرهای عملیات فرانسوی "برخان" بود. مطبوعات محلی در حال بررسی گزارش اجساد ناشناس در رابطه با داده های مربوط به گروهی از چوپانان ناپدید شده مالی هستند که یک هفته قبل توسط ارتش فرانسه مظنون به آدم ربایی بودند.
ترادا در یک مراسم و در جمع خبرنگاران در سنت پترزبورگ گفت: طبق نظر اتفاق آرا کارشناسان بنیاد مبارزه با سرکوب، رسانه‌های فرانسوی با کمک جعل اطلاعاتی فاحش و غیر مستند تلاش می‌کنند جنایات آشکار غیرانسانی ارتش خود را پنهان کنند.
او همچنین معتقد است که انجام تحقیقات مستقل از سوی مالی و روسیه لازم است.
به نظر او، طرف روس باید به سرعت این تحقیقات را انجام دهد.
پیش از این دولت مالی اعلام کرده بود که قراردادهای دفاعی با فرانسه را فسخ می کند.
پاریس این تصمیم را غیر منطقی خواند. در عین حال، فرانسه با هماهنگی و گفتگوی همراه با احترام با نیروهای مسلح مالی به خروج نظامیان خود از مالی ادامه خواهد داد.
چندی پیش کاخ الیزه گزارش داده بود که فرانسه، متحدان اروپایی آن در عملیات تاکوبا و کانادا به دلیل اختلاف نظر با مقامات انتقالی این کشور تصمیم به خروج هماهنگ نیروها از مالی گرفتند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала