ترامپ: در اظهارات روسیه در مورد تسلیحات هسته‌ی "بی احترامی به آمریکا" را حس کردم

© Sputnik / Stringer /  مراجعه به بانک تصاویر Президент США Дональд Трамп на церемонии инаугурации в Вашингтоне
Президент США Дональд Трамп на церемонии инаугурации в Вашингтоне - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.05.2022
عضو شوید
رئیس جمهور سابق آمریکا می گوید در اظهارت روسیه در مورد تسلیحات هسته ای "بی احترامی واضح" به رهبری آمریکا مشاهده می‌شود.
به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق ایالات متحده، در لفاظی های روسیه در مورد سلاح های هسته ای " بی احترامی به سلطه آمریکا" را دید.
ترامپ خاطرنشان کرد که در دوران ریاست جمهوری وی، نگرش منفی نسبت به ایده مدرن سازی نیروهای هسته ای ایالات متحده داشت، اما از آنجایی که اقدامات مشابهی از سوی دیگر کشورها انجام شد، "چاره ای نداشت".
رئیس جمهور سابق آمریکا افزود: هیچ کس تا به حال در مورد سلاح های هسته ای صحبت نکرده است، شما نباید در مورد آنها صحبت کنید، این یک کلمه ممنوع است زیرا بیش از حد مخرب است. او [ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه] همیشه در مورد آن صحبت می کند زیرا او به رهبری ما احترام نمی گذارد.
این در حالی است که پیش ازاین نیز رئیس‌ جمهور سابق آمریکا در مصاحبه‌ای مدعی شد که اگر همچنان مسئول ایالات متحده بود، به "ولادیمیر پوتین" رئیس‌جمهور روسیه می‌گفت که دیگر نمی‌تواند کلمه "اتمی" را به زبان بیاورد.
گفتنی است، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در مورد احتمال استفاده از سلاح های هسته ای در اوکراین خاطرنشان کرد که مسکو چنین اقداماتی را برنامه ریزی نمی کند.
وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه با ایندیا تودی در پاسخ به این سوال که آیا روسیه از سلاح های هسته ای در اوکراین استفاده خواهد کرد یا خیر، گفت: "فقط سلاح های متعارف".
یادآوری می‌کنیم، در 24 فبروری، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در یک سخنرانی تلویزیونی، آغاز عملیات نظامی ویژه برای دفاع از جمهوری های دونباس را که در اوایل همان هفته رسماً به رسمیت شناخته شده بود، اعلام کرد. رئیس جمهور روسیه از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند.
مسکو به صراحت اعلام کرده است که هیچ طرح اشغالگری ندارد و هدف این عملیات حفاظت از غیرنظامیان دونباس در برابر نسل کشی و غیر نظامی کردن و نازی زدایی در اوکراین است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала