تصمیم امریکا برای ارسال هلیکوپترهای افغانستان به اوکراین ناقض مبانی حقوق بین‌الملل است

© Photo / U.S. ArmyВертолет ВВС Афганистана
Вертолет ВВС Афганистана - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.04.2022
عضو شوید
سرویس فدرال همکاری های نظامی- فنی روسیه می‌گوید که تصمیم داوطالبانه امریکا برای ارسال هلیکوپترهای "افغانستان" به اوکراین به نقض فاحش قوانین بین‌المللی است.
به گزارش اسپوتنیک، سرویس فدرال همکاری های نظامی- فنی روسیه اعلام کرد که هرگونه انتقال غیرقانونی تسلیحات ساخت روسیه (شوروی) به اوکراین، از جمله هلیکوپترهای افغانستان تحت یک قرارداد بزرگ با پنتاگون، نقض فاحش قوانین بین‌المللی است و به آن اعتراض کرد.
سرویس فدرال همکاری های نظامی- فنی روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: "سرویس فدرال همکاری های نظامی- فنی روسیه نسبت به هرگونه انتقال غیرقانونی تسلیحات و تجهیزات نظامی تولید روسیه (شوروی) به اوکراین یا سایر کشورها، از جمله هلیکوپترهای عرضه شده توسط روس آبارون اکسپرت که تحت یک قرارداد بزرگ با پنتاگون، که در سال 2011 منعقد شده بود، اعتراض کرده است".
این سرویس خاطرنشان کرد که در این قرارداد به‌صورت کاملاً مشخص نوشته شده است که این هلیکوپترها برای انتقال توسط طرف امریکایی به نیروهای مسلح افغانستان در نظر گرفته شده است و مشمول صادرات مجدد یا انتقال به هیچ کشور ثالثی نیست و امکان انتقال این تسلیحات به استثنای جمهوری اسلامی افغانستان بدون موافقت روسیه امکان پذیر نیست.
در بیانیه آمده است: "تصمیم داوطلبانه ایالات متحده برای انتقال هلیکوپترهای افغانستان به اوکراین ناقض مبانی حقوق بین‌الملل و مفاد اسناد قرارداد روسیه-امریکا است. ناتوانی ایالات متحده از سوی مقامات پنتاگون در اعمال کنترول بر جابجایی تسلیحات ارائه شده توسط امریکایی ها به اوکراین و انتقال کنترول نشده آنها به اشخاص ثالث، تنها تهدید تروریستی که در جهان زیاد است را تشدید می‌کند".
پیشتر جان کربی سخنگوی پنتاگون بیان کرده بود که بسته دیگری از کمک‌های نظامی امریکا به اوکراین ارسال می‌شود که شامل 11 هلیکوپتر میل -17 نیز شامل می‌شود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала