پیشتازی ماکرون در دور دوم انتخابات فرانسه

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر Президент Франции Эммануэль Макрон. Архивное фото
Президент Франции Эммануэль Макрон. Архивное фото - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.04.2022
عضو شوید
بر پایه نتایج نظرسنجی پای صندوق‌های رای، رئیس جمهور کنونی فرانسه با 58 درصد پیروز انتخابات این کشور است.
به گزارش اسپوتنیک، شبکه تلویزیونی بلجیمی LN24 با استناد به داده های نظرسنجی Exit poll اعلام کرد، که امانوئل مکرون در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری فرانسه با کسب 55 تا 58 درصد آرا پیشتاز است. مارین لوپن، رهبر حزب راست افراطی رالی ملی، 42 تا 45 درصد آرا را به دست آورده است.
Кандидаты в президенты Франции Марин Ле Пен и Эммануэль Макрон перед теледебатами - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.04.2022
پیشتازی ماکرون پس از شمارش 97 در صد آرا در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه
این کانال تلویزیونی به داده های یک نظرسنجی از "چهار مرکز معتبر تحقیقات افکار عمومی" در میان فرانسوی هایی که پیش از ساعت 17:00 به وقت محلی (18:00 به وقت مسکو) رای داده اند، اشاره می کند.
در فرانسه، انتشار هرگونه داده اولیه رای گیری یا نتایج نظرسنجی پیش از پایان رای گیری ممنوع است. با این حال، این محدودیت برای رسانه های دیگر کشورها اعمال نمی شود. شعبه های اخذ رای روز یکشنبه ساعت 08:00 افتتاح شد. رای گیری در ساعت 20:00 به وقت محلی پایان می یابد و پس از آن انتشار داده های اولیه در فرانسه آغاز می شود.
یادآوری می کنیم، که در فرانسه رئیس جمهور برای مدت پنج سال انتخاب می شود. نزدیک به 49 میلیون شهروند می توانند در رای گیری شرکت کنند. دور اول در 10 اپریل برگزار شد و 12 نامزد در آن شرکت کردند. ماکرون و لوپن به دور دوم راه یافتند. در دور اول، رئیس دولت کنونی 27.84 درصد آرا را به دست آورد، رهبر "انجمن ملی" - 23.15 درصد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала