طرح تازه طالبان برای دانشجویان دختر و پسر در دانشگاه‌ها

© Sputnik / Zahra Sayasاوضاع دانشگاه در افغانستان و آمد آمد طالبان؛ دانشگاه تعلیم و تربیه استاد ربانی در کابل
اوضاع دانشگاه در افغانستان و آمد آمد طالبان؛ دانشگاه تعلیم و تربیه استاد ربانی در کابل - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.04.2022
عضو شوید
وزارت تحصیلات عالی حکومت سرپرست طالبان اعلام کرده است که دانشجویان اناث و ذکور باید در روزهای جداگانه در هفته به دانشگاه حاضر شوند. بر بنیاد این فیصله، سه روز در هفته به دانشجویان دختر و سه دیگر به دانشجویان پسر اختصاص یافته است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از آریانا نیوز، بر بنیاد این فیصله روزهای شنبه، دوشنبه و چهار شنبه به دانشجویان دختر و روزهای یک شنبه، سه شنبه و پنج شنبه برای پسران دانشجو اختصاص یافته است.
این تقسیم اوقات تعیین شده ضمیمه اعلامیه‌ای از سوی وزارت تحصیلات عالی برای تطبیق به دانشگاه‌ها فرستاده شده است. مسوولان در دانشگاه کابل این فیصله را تایید می‌کنند.
رحیم‌الله ندیم، آمر نشرات دانشگاه کابل در این باره گفته است که: "شورای رهبری پوهنتون کابل با توافق با استادان و محصلان این پوهنتون طرحی را ایجاد و قابل تطبیق ساختند که بر بنیاد آن دانشجویان اناث در سه روز جفت هفته و دانشجویان ذکور در سه روز طاق هفته به پوهنتون حاضر شده و به دروس شان ادامه دهند".
وی تاکید می‌ورزد که این طرح پس از رای زنی و مشوره‌های فراوان، عملی شده است تا دانشجویان بتوانند به گونه آزاد و بدون مشکل به دروس شان حاضر شوند.
او به این نظر است که با این طرح دانشجویان اناث می‌توانند بدون مزاحمت به دروس خود ادامه بدهند و سه روز دیگر هفته به همه دانشجویان فرصتی است تا بتوانند کورس های آموزشی را تعقیب کنند.
این فیصله وزارت تحصیلات عالی واکنش‌های زیادی را به ویژه در صفحات اجتماعی بر انگیخته است.
این مقام مطبوعاتی در دانشگاه کابل با اشاره به انتقاد هایی که در رسانه‌های اجتماعی دست به دست می‌شوند می‌گوید که این اقدام برای کاهش مشکلات در دانشگاه و سهولت برای دانشجویان روی دست گرفته شده است.
درهمین حال شماری از مسوولان وزارت تحصیلات عالی حکومت پیشین و برخی از استادان دانشگاه به این باور اند که جدا سازی صنوف دانشجویان دختر و پسر و کمبود استاد در دانشگاه‌ها سبب شده است تا طالبان دست به این اقدام بزنند.
پس از شش ماه تسلط طالبان در افغانستان، دروازه‌های دانشگاه‌های دولتی به روی دانشجویان باز شده اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала