پاسخ روسیه به سخنان بایدن در مورد دخالت پوتین در افزایش تورم در آمریکا

© Sputnik / Mikhail Kutusov /  مراجعه به بانک تصاویر Доллары США
Доллары США - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.04.2022
عضو شوید
سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه می‌گوید متهم کردن روسیه و رئیس جمهور پوتین برای همه چیز یک روش کلاسیک تبلیغات آمریکایی است
به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در واکنش به اظهارات جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا در مورد علل تورم بالا در کشورش که پیشتر گفته بود: تورم بالا در ایالات متحده دو دلیل دارد - ویروس کرونا و ولادیمیر پوتین، گفت: مقصر دانستن روسیه و رئیس جمهور ولادیمیر پوتین برای همه چیز، شیوه همیشگی و کلاسیک تبلیغات آمریکایی است.
این دیپلمات گفت: "این یک روش کلاسیک و قدیمی تبلیغاتی در ایالات متحده است: آنها در هر زمینه که شکست می‌خورند، رئیس‌جمهوری روسیه را به خاطر آن مقصر می‌دانند. پیش از این مدعی شده بودند که رئیس‌ جمهور آمریکا توسط پوتین انتخاب شده و اکنون تورم در این کشور به خاطر رهبر روسیه شدت یافته است. آنها به همین دلیل اکنون قیمت انرژی را نیز در آمریکا افزایش داده‌اند."
وی افزود: "دلیل تورم در ایالات متحده این است که اقتصاد لیبرال نتوانسته در مقابل آزمایش سخت همه‌گیری کرونا تاب بیاورد و تصمیمات بایدن و تیمش نیز به هر طریق ممکن در این امر سهیم بوده است."
پیش ازاین جو بایدن یک بار دیگر در بیاناتی ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه را مقصر اصلی تورم در آمریکا دانست و گفت: عملیات روسیه در اوکراین باعث افزایش قیمت گاز و مواد غذایی در سراسر جهان شده است.
رئیس جمهوری آمریکا اظهار داشت: اوکراین و روسیه دو تولید کننده عمده گندم در جهان هستند. آنچه در آخرین داده‌های تورم مشاهده کردیم این بود که در ماه گذشته حدود 70 درصد افزایش تورم نتیجه اقدامات روسیه بوده زیرا این جنگ بر قیمت گاز و انرژی تأثیرگذاشته است.
گفتنی است در 24 فبروری، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در یک سخنرانی تلویزیونی، آغاز عملیات نظامی ویژه برای دفاع از جمهوری های دونباس را که در اوایل همان هفته رسماً به رسمیت شناخته شده بود، اعلام کرد. رئیس جمهور روسیه از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند.
مسکو به صراحت اعلام کرده است که هیچ طرح اشغالگری ندارد و هدف این عملیات حفاظت از غیرنظامیان دونباس در برابر نسل کشی و غیر نظامی کردن و نازی زدایی در اوکراین است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала