صالح: تروریست، تروریست است فرقی ندارد پرچمش سیاه باشد یا سفید

© Photo / شورای عالی مصالحه‌ٔ ملیامرالله صالح، معاون نخست ریاست جمهوری
امرالله صالح، معاون نخست ریاست جمهوری  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.04.2022
عضو شوید
معاون رئیس‌جمهور پیشین، در واکنش به حملات غرب کابل ضمن همدردی با مردم افغانستان گفت تروریست، تروریست است فرق نمیکند رنگ پرچمش سیاه باشد یا سفید.
به گزارش اسپوتنیک، امرالله صالح؛ معاون رئیس‌جمهور پیشین میگوید طالبان به عنوان مخترع و آغاز گر این نوع حملات ضد بشریت و ضد دین هیچ نوع جایگاه اخلاقی و انسانی ندارند تا آنرا محکوم نمایند و یا بتوانند خود را بهتر و برتر از داعش معرفی کنند.
وی در ادامه افزود در عین حال چنانچه بار ها یاد کرده ام تبانی و همسوویی در صفوف طالب و در بسا موارد در سطح رهبری این گروه با داعش وجود دارد. تروریست تروریست است و فرق نمیکند رنگ پرچم اش سیاه باشد و یا سفید.
منطقه هزاره نشین غرب شهر کابل صبح دیروز (30 حمل) گواه سه انفجار پی‌هم بود. در این انفجارها، دانش‌آموزان یک مکتب دولتی و یک مرکز آموزشی هدف قرار گرفتند.
منابع رسمی تا کنون آمار نهایی تلفات این انفجارها را اعلام نکرده‌اند؛ اما آمارهایی که از شفاخانه‌ها به دست آمده، نشان می‌دهد که دست‌کم در این حملات بیش از 50 دانش آموز نفر کشته و بیش از 70 تن دیگر زخمی شده‌اند. فرماندهی پولیس طالبان در کابل اما آمار ابتدایی تلفات را شش کشته و 11 زخمی اعلام کرده است.
این انفجارها زمانی رخ داد که دانش آموزش از صنوف درسی شان رخصت شده بودند.

تاهنوز مسوولیت این رویداد را کسی و یا گروهی بر عهده نگرفته است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала