واکنش خلیلی به انفجارهای غرب کابل

© Photo / M K Kمحمد کریم خلیلی، معاون پیشین رئیس‌جمهور افغانستان
محمد کریم خلیلی، معاون پیشین رئیس‌جمهور افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.04.2022
عضو شوید
رئیس حزب وحدت افغانستان در واکنش به انفجارها بر مکاتب در غرب کابل، گفته است که عاملین این عمل شنیع و ضد انسانی، به اهداف خود نمی‌رسد.
به گزارش اسپوتنیک، محمد کریم خلیلی، معاون رئیس جمهور پیشین افغانستان و رهبر حرب وحدت که از سال2017 - 2019 ریاست شورای عالی مصالحه ملی را بر عهده داشت در برگه فیسبوک خود در واکنش به انفجارها نوشته است: " عاملین این عمل شنیع و ضد انسانی، بدانند که با این قبیل حملات بزدلانه و هدف قرار دادن مراکز آموزشی و مکاتب و شکستن حرمت ماه مبارک رمضان، هرگز نمی‌توانند به هدف شوم شان، که همانا بستن دروازه های مکاتب و آموزشگاه‌ها باشد برسند. بلکه این قبیل اعمال ضد انسانی مردم ما را در راه کسب علم و دانش اندوزی، برای ساختن و ترقی و آبادانی کشورعزیز خویش، مصمم تر و استوار تر از گذشته خواهد ساخت."
ممانعت از پوشش رسانه‌ی انفجار های کابل و ضرب‌وشتم خبرنگار توسط طالبان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.04.2022
ممانعت از پوشش رسانه‌ی انفجار های کابل و ضرب‌وشتم خبرنگار توسط طالبان
آقای خلیلی نیز نوشته است که حاکمان حکومت سرپرست طالبان، باید متوجه باشند که در برابر هرنوع حادثه‌ای که باعث برهم خوردن آرامش روحی و روانی مردم گردد، و امنیت محل زندگی آنها را به خطر اندازد، به طور مستقیم مسئول و پاسخگو هستند.
خالد زدران سخنگوی فرماندهی امنیتی طالبان در کابل وقوع سه انفجار در دو مرکز آموزشی در غرب شهرکابل و تلفات آن را تایید کرد، اما درباره چگونگی این انفجار‌ها و شمار دقیق تلفات آن چیزی نگفته است.
برخی گزارش‌ها از شهادت ۲۵ دانش آموز درمکتب عبدالرحیم شهید در غرب کابل حکایت دارد.
شاهدان عینی می‌گویند ساعت ۹:۳۰ دقیقه صبح یک انفجار در مرکز آموزشی "ممتاز" واقع در منطقه قلعه نو غرب کابل به وقوع پیوست. دقایقی بعد از آن هم دو انفجار پیاپی در درب ورودی آموزشگاه "عبدالرحیم شهید" واقع در منطقه تانک تیل کابل روی داد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала