سازمان ملل خواهان حمایت جامعه بین‌المللی از رسانه‌های افغانستان شد

© Photo / کسرااکثریت خبرنگاران در رسانه‌های اجتماعی خودسانسوری می‌کنند
اکثریت خبرنگاران در رسانه‌های اجتماعی خودسانسوری می‌کنند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.04.2022
عضو شوید
سازمان ملل متحد خواستار حمایت "ثابت ‌قدم" جامعه بین‌المللی از رسانه‌های افغانستان شده است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از هشت صبح، طبق تازه ‌ترین آماری که از سوی نهادهای ناظر رسانه‌ای به نشر رسیده است، در هفت ماه حاکمیت طالبان، بیش از ۸۰ مورد بازداشت همراه شکنجه و خشونت خبرنگاران و کارمندان رسانه‌ای در کشور ثبت شده است. شماری از خبرنگاران نیز از وضع محدودیت‌ها و مداخلات طالبان در امور رسانه‌ها شکایت دارند.
مته نودسن، معاون هیأت معاونت سازمان ملل متحد در امور افغانستان، یوناما، روز دوشنبه، ۲۹ حمل، از تلویزیون ۱ که روزی پیش ‌تر یک خبرنگارش از سوی طالبان بازداشت و شکنجه شده بود، دیدار کرد. دفتر هیأت معاونت سازمان ملل متحد گفته است که در این دیدار، مته نودسن "داستان‌های تکان‌دهنده‌ای از مشکلات و اراده و عزم خبرنگاران در مواجهه با چالش‌های متعدد" را شنیده است. نماینده‌گی سیاسی سازمان ملل متحد در کابل تأکید کرده است که هر اقدامی برای محدود کردن مطبوعات آزاد باید خاتمه یابد و جامعه بین‌المللی در حمایت از مطبوعات افغانستان ثابت‌قدم باشد.
اظهارات معاون هیأت معاونت سازمان ملل متحد در خصوص رسانه‌ها در حالی ابراز شده است که خبرنگاران از مداخلات و تهدیداتی که طالبان متوجه رسانه‌ها و روزنامه ‌نگاری کرده‌اند، شکایت می‌کنند.
در تازه ‌ترین مورد، طالبان محب جلیلی، گوینده پیشین تلویزیون آریانانیوز و خبرنگار برحال تلویزیون۱ را شب‌هنگام بازداشت و لت‌وکوب کرده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала