سفر هیات امریکایی به پنج کشور برای منزوی کردن بیشتر روسیه

© Sputnikسفر هیات آمریکایی به پنج کشور برای منزوی کردن بیشتر روسیه
سفر هیات آمریکایی به پنج کشور برای منزوی کردن بیشتر روسیه
 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.04.2022
عضو شوید
ایالات متحده آمریکا هیأتی را به پنج کشور اعزام می‌کند تا مقام های این کشور ها را به منزوی ساختن "هرچه بیشتر" روسیه متقاعد کنند.
به گزارش اسپوتنیک، به نقل از The Hill برخی سناتورهای امریکایی به پنج کشور سفر خواهند کرد تا مقامات این کشور ها را متقاعد کنند که آنچه در اوکراین اتفاق می افتد را محکوم کنند.
این نشریه به نقل از سناتور امریکاییمارک کلی نوشت: چهار سناتور و یکی از اعضای مجلس نمایندگان آمریکا برای سفر به لهستان، هند، آلمان، نپال و امارات متحده عربی (امارات متحده عربی) گرد هم آمده اند. آنها به مدت نه روز از این کشور ها دیدن خواهند کرد. هدف اصلی سیاستمداران امریکاییحمایت از اوکراین خواهد بود.
این قانونگذاران در بیانیه مشترکی اعلام کردند: این هیات قدرتمند اعزامی کنگره آمریکا این فرصت را خواهد داشت تا با رهبران و سربازان ارتش آمریکا در هلند دیدار کرده و دریابد که چطور آمریکا می‌تواند حمایت از اوکراین و متحدان کشور ما در ناتو علیه جنگ بدون تحریک قبلی و غیرموجه روسیه را ادامه دهد.
به گفته طرف امریکایی، کشورهایی که سناتورها به آنجا می روند به اندازه کافی از تلاش های غرب برای "انزوای روسیه" حمایت نمی کنند.
این گروه از قانونگذاران امریکایی یکی از چندین هیات اعزامی کنگره آمریکا است که از زمان شروع جنگ مذکور به سفرهایی که عمدتا متمرکز بر اروپا بوده، رفته‌اند.
گفتنی است در 24 فبروری، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در یک سخنرانی تلویزیونی، آغاز عملیات نظامی ویژه برای دفاع از جمهوری های دونباس را که در اوایل همان هفته رسماً به رسمیت شناخته شده بود، اعلام کرد. رئیس جمهور روسیه از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند.
از آن زمان کشورهای غربی فشار تحریم‌ها بر روسیه را افزایش داده‌اند و تعدادی از بانک‌ های روسیه را تحریم کرده و تعدادی از مقامات ارشد روسیه را در لیست سیاه قرار داده‌اند و دارایی‌ های آنها را در خارج از کشور مسدود کرده‌اند.
مسکو به صراحت اعلام کرده است که هیچ طرح اشغالگری ندارد و هدف این عملیات حفاظت از غیرنظامیان دونباس در برابر نسل کشی و غیر نظامی کردن و نازی زدایی در اوکراین است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала