قزاقستان صادرات گندم را به افغانستان به میزان پیشین آن می‌رساند

© Inamullah Samangani Twitter قزاقستان صادرات گندم را به افغانستان به میزان پیشین آن می‌رساند
قزاقستان صادرات گندم را به افغانستان به میزان پیشین آن می‌رساند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.04.2022
عضو شوید
معاون سیاسی حکومت گروه طالبان عصر امروز با رییس مصئونیت غذایی سازمان همکاری های اسلامی دیدار کرد.
به گزارش اسپوتنیک، مولوی عبدالکبیر معاون سیاسی نخست وزیر گروه طالبان عصر امروز با يرلان بادويلت رییس مصئونیت غذایی سازمان همکاری‌های اسلامی و هیات همراهش در کابل دیدار کرد.
در این دیدار، در حالی‌که سفیر قزاقستان در افغانستان نیز حضور داشت، یرلان بادویلت درباره کارهای سازمان متذکره در افغانستان و دیگر کشورها معلومات ارایه کرد و گفت: افغانستان عضویت مصئونیت غذایی سازمان همکاری‌های اسلامی را دارد و تمام کشورهای عضو متعهد اند در این شرایط دشوار در کنار مردم افغانستان قرار داشته باشند ‏و زیر چتر برنامه پاسخ عاجل بر افزایش کمک‌های بشری از سوی کشورهای کمک کننده، کار کند.

وی با اشاره به بحران غذایی در افغانستان گفت، که قزاقستان در نظر دارد که صادرات گندم را در افغانستان به میزان قبلی آن برساند و از این طریق با مصئونیت غذایی همکاری کند.
‏رییس مصئونیت غذایی سازمان همکاری‌های اسلامی کمک شش پایه ماشین تصفیه کننده آب را اعلام کرد و افزود، که افزون بر کمک به دهاقین، در زمینه جمع‌آوری کمک برای آغاز کار پروژه‌های نیمه تمام وزارت انکشاف دهات نیز پلان دارد.
‏مولوی عبدالکبیر ضمن خوش آمدید به هیئت مهمان و ابراز امتنان از تلاش‌های سازمان متذکره و کمک‌های بشری قزاقستان گفت، که منحیث یک کشور مسلمان و عضو این سازمان، مسئوليت سازمان همکاری‌های اسلامی این است که کمک و همکاری خویش را به افغانستان افزایش دهد.
‏معاون سیاسی نخست وزیر گروه طالبان افزود: جنگ ۴۳ ساله زیان‌های زیادی را در عرصه‌های مختلف به افغانستان وارد کرد و امیدواریم سازمان متذکره به منظور خودکفایی افغانستان برنامه‌های خویش را تطبیق نموده و برای بیرون رفت از وضعیت کنونی، با افغانستان همکاری کند.
یادآوری می کنیم، که پس از فروافتادن حکومت پیشین افغانستان و تسلط گروه طالبان بر این کشور، میزان بیکاری بیش از حد افزایش پیدا کرده و بیش از نود درصد مردم این کشور زیر خط فقر قرار دارند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала