یورش های هوایی مرگبار پاکستان بر کُنر، خوست و پکتیکا

© Photo / Public domain / U.S. Air Force photo by Lt. Col. Michael ShaversИстребитель Dassault Mirage 5 пакистанских ВВС на фоне F-16
Истребитель Dassault Mirage 5 пакистанских ВВС на фоне F-16 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.04.2022
عضو شوید
هواپیماهای پاکستانی دیشب بمباران خود را بر ولایت های کنر، خوست و پکتیا آغاز کرده است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از آماج، منابع می‌گویند، که از دیشب بدینسو بمباردمان هواپیماهای پاکستانی بر مناطق میر صفر و کورایی خوست و بیست تنی کُنر ‌ساحاتی از پکتیکا صورت گرفته است.
این منابع می‌گویند، که ظاهرأ این حملات در واکنش به کشته شدن هفت ارتشی پاکستان صورت گرفته که دیروز در وزیرستان شمالی از سوی طالبان پاکستانی کشته شدند و این حملات نیز بر ضد طالبان پاکستانی سازمان‌دهی شده است.
ادامه راکت‌پرانی های پاکستان بر ولایت کنر - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.12.2021
ازسرگیری راکت پرانی های پاکستان به خاک افغانستان
در همین حال منابع محلی از کُنر می‌گویند، که پاکستان از قوای توپخانه‌یی نیز کار گرفته و مناطقی را در این ولایت مرزی بمباردمان کرده است.
منابع محلی طالبان نیز می‌گویند، که طالبان افغانستانی نیز در واکنش به حملات مستقیم پاکستان بر خاک افغانستان آمادگی گرفته و روانه مرز شده اند.
این منابع که نمی‌خواهند نامی از آنها برده شود می‌گویند، که در این حملات تلفاتی به غیرنظامیان وارد شده است. آنها می‌افزایند که زنان و کودکان در این حملات کشته شده‌اند.
طالبان افغانستانی به گونه رسمی تاکنون در مورد این خبر واکنش نشان نداده‌اند، اما ظاهرأ حملات مستقیم یک کشور همسایه به خاک افغانستان به تضعیف هرچه بیشتر حاکمیتی که مشروعیت داخلی و بیرونی هم ندارد، کمک خواهد کرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала