نهاد زنان برای زنان افغان به فساد اداری متهم شد+ویدیو

© Sputnik / Alexandr Graschenkov /  مراجعه به بانک تصاویر کرزی: شهرک عینو مینه اسناد قانونی دارد
کرزی: شهرک عینو مینه اسناد قانونی دارد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.04.2022
عضو شوید
کارمندان نهاد زنان برای زنان افغان، در اعتراضی در کابل، رهبری این نهاد را به فساد اداری و بی عدالتی متهم کردند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه ها، معترضان، از آنچه که نگرفتن حقوق و امتیازات سه ماهه شان و نیز بی کفایتی مسوولان در برابر شان می دانند شکایت دارند.
به گفته آنان، پیش از این این نهاد در سیزده ولایت کشور فعالیت داشت اما اکنون بی آنکه امارت اسلامی در کار های شان مداخله نماید فعالیت های این نهاد از سوی رهبری شان در افغانستان متوقف ساخته شده اند و همین رو آنان در بی سرنوشتی به سر می برند.
ملالی، یک تن از معترضین، گفت:"خانم های که خشونت های خانواده گی داشتند یا هم مهاجر شده بودند و دیگر جای بود وباش نداشتند ما آنان را تحت حمایت قرار داده بودیم با آمدن امارت اسلامی اکثر این مرکزها را بستند و خانم ها را مجبور ساختند که برون شوند."
معترضان در پایان این حرکت شان قطع نامه یی را نیز به خوانش گرفتند.
یکی از معترض:"ماخواهان ارسال فوری یازده میلیون دالری جمع آوری شده استیم که در ایالات متحده امریکا بنام مایان بنام مستفدین مراکز حمایتی کارکنان و بنام بحران در افغانستان جمع آوری شده است تا باشد که فعالیت های دفتر از سر گرفته شوند."
نهاد زنان برای زنان افغان یک موسسه داخلی است و فعالیت اش در سال ۲۰۱۷ آغاز شد. این نهاد در بخش حقوقی برای بانوان، کودکان و افراد بی سرپناهی کار میکند که با خشونت های خانواده گی رو به رو استند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала