رئیس ستاد ارتش پیشین افغانستان به "جبهه مقاومت ملی" پیوست

© https://twitter.comستر جنرال قدم شاه شهیم رئیس ستاد ارتش پیشین افغانستان
ستر جنرال قدم شاه شهیم رئیس ستاد ارتش پیشین افغانستان  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.04.2022
عضو شوید
جنرال قدم شاه شهیم رئیس پیشین ستاد مشترک ارتش افغانستان فرماندهی نظامی جبهه مقاومت ملی به رهبری احمد مسعود را بر عهده گرفت.
به گزارش اسپوتنیک، برخی خبر ها حاکی است که ستر‌ جنرال قدم شاه شهیم، رییس پیشین ستاد ارتش افغانستان، به‌عنوان مسوول عمومی نظامی جبهه مقاومت ملی کارش را آغاز کرده است. جنرال شهیم از ولایت ببدخشان میباشد و در دوره "مقاومت اول" در کنار احمد شاه مسعود در برابر ط البان جنگیده است
منابع در دفتر جبهه مقاومت افغانستان به رسانه ها تأیید کرده اند که قدم‌شاه شهیم، از یک ماه پیش به این سو، مسئولیت فرماندهی نظامی نیروهای این جبهه به رهبری احمد مسعود را به عهده گرفته است.
قدم‌شاه شهیم، در حکومت قبلی افغانستان، ریاست کل نیروهای مسلح ارتش این کشور را به عهده داشت.
این در حالی است که طی روزهای اخیر حملات نیروهای این جبهه علیه طالبان افزایش یافته است.
نیروهای این جبهه هفته گذشته موفق شدند دره "قاسان" اندراب‌ها را از تصرف طالبان خارج کنند و اکنون هم درگیری در این منطقه بین طرفین جریان دارد.
جنرال قدم شاه شهیم در حالی به جبهه مقاومت می پیوندد که پیش تر احمد مسعود رهبر این جبهه طی یک پیام ویدیویی به مناسبت آغاز سال جدید خورشیدی از تلاش ها برای احیای ارتش پیشین افغانستان برای مقابله با طالبان خبر داد.
پیش از آن نیز یک عضو جبهه مقاومت به رسانه ها گفته بود که این جبهه با بیش از یک صد هزار تن از نیروهای امنیتی و دفاعی نظام پیشین در تماس است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала