طوفان مرگبار و رانش زمین در فیلیپین؛ بیش از 100 نفر کشته شدند

© AFP 2023 / Stringerتخلیه بیش از یک میلیون نفر در پی طوفان مخرب در چین
تخلیه بیش از یک میلیون نفر در پی طوفان مخرب در چین - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.04.2022
عضو شوید
تلفات رانش زمین در پی وقوع طوفان استوایی "مگی" به 123 نفر افزایش یافته است.
به گزارش اسپوتنیک، ارتش فیلیپین روز پنجشنبه متعهد شد که پس از طوفان استوایی مگی که در این هفته مناطق مرکزی این کشور را درنوردید و تعداد زیادی را در بین گل و لای ناشی از رانش زمین مدفون کرد و به قربانی‌ شدن دست‌کم 123 نفر منجر شد، همچنان به تلاش های جستجو و نجات ادامه دهد.
طبق این گزارش، مگی اولین طوفانی به حساب می‌آید که امسال فیلیپین را درنوردیده است. فیلیپین مجمع الجزایری با بیش از 7600 جزیره است که به طور متوسط ​​هر سال در آن 20 طوفان گرمسیری رخ می‌دهد.
86 نفر از تلفات طوفان مگی در بای‌بای، یک منطقه کوهستانی مستعد رانش زمین در استان لیته گزارش شده است که در آن 236 نفر نیز زخمی شده‌اند و باقی قربانیان در استان‌های دیگر فیلیپین در زیر گل و لای دفن شده‌اند و 6 نفر نیز همچنان مفقود هستند.
مگی که روز یکشنبه با بادهای پایدار با سرعت 65 کیلومتر در ساعت و تندبادهایی با سرعت 80 کیلومتر در ساعت فیلیپین را درنوردید و هم‌اکنون این منطقه را ترک کرده است. یک گردان مهندسی و ساخت و ساز ارتش در لیته در صفحه فیس‌بوک گفته است که منطقه "کانتاگنوس"، تا حد زیادی ویران شده است و منازل و زندگی افراد بسیار آسیب دیده است و خانوارهای زیادی مفقود شده و ارتباطات در این منطقه بسیار ناپایدار بوده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала