روسیه 398 نماینده کنگره امریکا را در فهرست سیاه قرار داد

© Sputnik / Natalia Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر احتمال واکنش نظامی روسیه به پیمان‌شکنی جدید امریکا
احتمال واکنش نظامی روسیه به پیمان‌شکنی جدید امریکا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.04.2022
عضو شوید
وزارت امور خارجه روسیه با نشر بیانیه‌ای اعلام کرد که مسکو 398 نماینده کنگره امریکا را در فهرست سیاه قرار داده است.
به گزارش اسپوتنیک، در بیانیه منتشر شده در وب سایت وزارت امور خارجه روسیه گفته شده است: "در پاسخ به "موج" دیگری از تحریم‌ های علیه روسیه که توسط دولت جو بایدن در تاریخ 24 مارچ علیه 328 نماینده دومای روسیه اعمال شد، که با در نظر گرفتن نمایندگان پارلمان روسیه که پیشتر در فهرست سیاه قرار گرفته بودند، تقریباً کل ترکیب آن را تشکیل می‌دهد، تحریم ‌های "آینه‌‌ای" علیه 398 نماینده مجلس نمایندگان کنگره امریکا اعمال شده است".
همچنان وزارت خارجه روسیه طی بیانیه‌ای از اعمال تحریم هایی توسط روسیه علیه 87 سناتور کانادایی خبر داد.

در بیانیه وزارت خارجه روسیه گفته شده است: "در رابطه با تصمیم مقامات کانادایی اعلام شده در تاریخ 24 مارچ مبنی بر این که کل ترکیب شورای فدراسیون روسیه در "فهرست سیاه" افرادی که تحت تحریم ‌ها از جمله ممنوعیت هنگام ورود به این کشور قرار دارند، قرار گرفته است. اقدامات متقابلی بر اساس اقدام متقابل علیه سناتورهای فعلی پارلمان کانادا در نظر گرفته شده است".
در این بیانیه خاطرنشان شده است: "این افراد در واکنش به گام ‌های خصمانه اتاوا که بر خلاف منافع ملی، تلاش می‌‌کند در خط مقدم مسیر روس‌ هراسی دولت کنونی امریکا قرار گیرد، به ‌طور دائم در "استپ لیست" روسیه گنجانده شده‌ اند".
همچنین خاطرنشان می‌شود که ادامه این خط و مشی "کوته فکرانه" که نشان دهنده "شکست و ماهیت وابسته" سیاست خارجی کانادا است، تنها می تواند صدمات وارده به خود کانادا و روابط آن با روسیه را با در نظر گرفتن واکنش اجتناب ناپذیر روسیه، چند برابر کند.
گفتنی است، روسیه بامداد روز 24 فبروری با صدور فرمان پوتین عملیات ویژه نظامی خود را برای غیرنظامی کردن اوکراین آغاز کرد. رئیس‌جمهور روسیه هدف از این عملیات را "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند" توصیف کرد.
وزارت دفاع روسیه تاکید کرده است که نیروهای مسلح روسیه تنها زیرساخت های نظامی اوکراین را مورد هدف قرار می دهد و غیرنظامیان را هیچ خطری تهدید نمی‌کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала