بانک مرکزی افغانستان محدودیت بر پرداخت معاشات مامورین را لغو کرد

بانک مرکزی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.04.2022
عضو شوید
این بانک گفته است که تمام بانک‌ها معاشات مامورین دولتی و خصوصی را طبق تقاضا آنها، بدون تاخیر و محدویت تادیه خواهد کرد.
به گزارش اسپوتنیک، محمد صابر مومند، سخنگوی بانک مرکزی افغانستان روز چهارشنبه 24 حمل در یک نوار تصویری گفت که پس از این، تمام کارمندان دولتی و خصوصی می‌توانند بدون محدودیت، معاشات شان را از بانک‌های دولتی و خصوصی دریافت کنند.
وی افزود: بانک مرکزی افغانستان طبق پلان استراتیژیک بازسازی سکتور مالی و بانکی و با در نظرداشت امکانات، محدودیت موجود بر معاشات کارمندان دولتی و غیردولتی را لغو نمود.
به گفته آقای مومند، به تمامی بانک‌های خصوصی و دولتی دستور داده شده است که پس از این، حقوق کارمندان را بدون تاخیر تادیه کنند.
سخنگوی بانک مرکزی افغانستان گفت که بانک مرکزی افغانستان متعهد است که ثبات نظام بانکی را در این کشور تامین کرده و تسهیلات بیشتر را در این بخش برای مردم فراهم کند.
اوایل ماه اگست سال 2021 میلادی طالبان حملات خود علیه نیروهای دولتی افغانستان را افزایش داد. 15 اگست سال گذشته نیروهای طالبان وارد کابل شدند و کنترول کاخ ریاست جمهوری را به دست گرفتند. سپس گزارش شد اشرف غنی رئیس‌جمهور افغانستان کشور را ترک کرده است. بامداد 16 اگست 2021 طالبان اعلام کردند که جنگ در افغانستان به پایان رسیده است و شکل حکومت آینده افغانستان به زودی مشخص خواهد شد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала