بحران اوکراین روابط بین چین و امریکا را پیچیده خواهد کرد

© AFP 2023 / Lillian SuwanrumphaПремьер-министр Сингапура Ли Сянь Лун. Архивное фото
Премьер-министр Сингапура Ли Сянь Лун. Архивное фото - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.04.2022
عضو شوید
لی هسین لونگ، نخست‌وزیر سنگاپور در دیدار با سردبیر وال استریت ژورنال در واشنگتن با بیان این نظر که بحران اوکراین روابط بین چین و ایالات متحده را بدون تاثیر گذاشتن بر مشکل تایوان پیچیده خواهد کرد.
به گزارش اسپوتنیک، نخست‌وزیر سنگاپور گفت: بحران اوکراین روابط چین و ایالات متحده را پیچیده خواهد کرد. امریکا متعجب است که چرا پکن از واشنگتن [در مسئله اوکراین] حمایت نمی‌کند. علاوه براین، هشدار می‌دهند که (پکن) نباید به سمت اشتباهی قرار گیرد و [نزاغ در اوکراین] را به مبارزه بین دموکراسی‌ علیه یکه‌سالاری‌ تبدیل کند.
به عقیده وی، "همه در اوکراین مشکلات زیادی دارند. حتی اگر در مورد حاکمیت، استقلال و تمامیت ارضی صحبت کنیم، بسیاری از کشورهای از این موضع حمایت خواهند کرد، حتی چین نیز مخالف [حمایت] از این موضع نیست".
لی هسین لونگ در مورد وضعیت آسیا خانطرنشان کرد که "برخی کشورها اهمیت اوکراین را از نظر قابلیت‌های دفاعی خود ارزیابی می‌کنند، از جمله این که چه کسی می‌تواند به آنها کمک کند". در عین حال، همانطور که نخست‌وزیر سنگاپور گفت، "بحران اوکراین تاثیر جدی بر چشم‌انداز تایوان که مسائل تاریخی، تاریخ توسعه و غیره خاص خود را دارد، ندارد.
گفتنی است، روسیه بامداد روز 24 فبروری با صدور فرمان پوتین عملیات ویژه نظامی خود را برای غیرنظامی کردن اوکراین آغاز کرد. رئیس‌جمهور روسیه هدف از این عملیات را "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند" توصیف کرد.
وزارت دفاع روسیه تاکید کرده است که نیروهای مسلح روسیه تنها زیرساخت های نظامی اوکراین را مورد هدف قرار می دهد و غیرنظامیان را هیچ خطری تهدید نمی‌کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала