تاکید رییس جمهور سابق بر پذیرش خواست عالمان برای بازگشایی مکاتب

© Sputnik / P. Mamaghani حامد کرزی
حامد کرزی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.04.2022
عضو شوید
رییس جمهور پیشین افغانستان از امارت اسلامی می‌خواهد که خواست عالمان دین در باره باگشایی مکتب‌های دخترانه در کشور را حرمت بدارد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه ها، حامد کرزی، رییس جمهور پیشین افغانستان از امارت اسلامی می‌خواهد که خواست عالمان دین در باره باگشایی مکتب‌های دخترانه در کشور را حرمت بدارد.
کرزی در یک پیام توییتری نگاشته است که خواست عالمان افغانستان خواست مردم افغانستان نیز است.
به روز پنجشنه عالمان دینی در کنفرانسی زیر نام "گفت وگوی ملی عالمان افغانستان" از امارت اسلامی خواستند که بی درنگ دَر تمامی مکتب های دخترانه را به روی دانش آموزان دختر بگشاید.
شهزاده مسعود، از چهره‌های نزدیک به حامد کرزی، گفته است که خواست حامد کرزی خواست مردم افغانستان است، تعلیم خصوصا تعلیم زنان حق انسانی و اسلامی زنان است.
مکتب - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.04.2022
یونسکو خواستار بازگشایی فوری مکاتب دخترانه در افغانستان شد
در همین حال نماینده ویژه اتحادیه اروپا برای افغانستان ممنوعیت رفتن دختران بالاتر از صنف ششم را به مکتب ها نکوهش کرده است.
ازسوی دیگر، برخی از عالمان دین دیگر کشور در یک فتوای پانزده ماده یی گفته اند که رفتن دختران به مکتب در چارچوب قوانین اسلامی هیچ ممانعتی ندارد.
این در حالیست که بیش از دوصد روز می شود دختران بالاتر از صنف ششم اجازه رفتن به مکتب های دوره های متوسطه و لیسه را نیافته اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала