انتقاد تند سیاست‌گران اسلواکی از دولت بخاطر تحویل سامانه اس-300 به اوکراین

© Sputnik / Department of the information support of the Baltic region /  مراجعه به بانک تصاویر Боевые расчеты новейших зенитных ракетных систем С-400 "Триумф"
Боевые расчеты новейших зенитных ракетных систем С-400 Триумф - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.04.2022
عضو شوید
سیاست‌گران اسلواکی به این باور اند که سامانه دفاع هوایی پاتریوت امریکایی نمی تواند جایگزین اس-300 شود.
به گزارش اسپوتنیک، رابرت فیکو، نخست وزیر سابق اسلواکی و رهبر حزب "کورس - سوسیال دموکراسی" با انتقاد تند از دولت، انتقال سامانه دفاع هوایی اس-300 را به اوکراین "دیوانگی محض" خواند.
به گفته وی، این اقدام ادوارد هگر، نخست وزیر کنونی، نه تنها اسلواکی را از یک سیستم دفاع چند میلیونی، که بهتر از پاتریوت امریکایی است، محروم کرد، بلکه این کشور بیشتر به درگیری نظامی در اوکراین کشاند به"منافع امریکا".
پیتر پلگرینی، رهبر حزب "صدا" و نخست وزیر سابق اسلواکی نیز با او موافق است و بدین باور است که سامانه‌های پاتریوت در حال حاضر نمی توانند به گونه کامل جایگزین سامانه اس-300 شوند.
Российская военная техника движется по дороге у границы с Украиной в Белгородской области, Россия - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.04.2022
آیا جنگ در اوکراین مانند افغانستان طولانی خواهد شد؟
آقای پلگرینی افزود که ما از وزیر دفاع اسلواکی یاروسلاو ناگی می خواهیم که در خصوص این اقدام بی معنی، که باعث کاهش قدرت نیروهای مسلح اسلواکی می شود، توضیح دهد.
چندی، مشخص شد که اسلواکی به گونه مخفی و رایگان سامانه دفاع هوایی اس-300 ساخت شوروی را به اوکراین تحویل داده است. انتقال این سامانه طی دو روز انجام شد. این خبر ادوارد هگر، نخست وزیر اسلواکی نیز تائید کرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала