ده ها رسانه در افغانستان در چند‌قدمی بسته ‌شدن

© Photo / کسرادوازده هزار نفر در سکتور رسانه‌ها در افغانستان کار می‌کنند
دوازده هزار نفر در سکتور رسانه‌ها در افغانستان کار می‌کنند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.04.2022
عضو شوید
به ادعای بدهی مالیاتی ۱۳۲ رسانه در چند‌قدمی بسته ‌شدن قرار دارند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه ها، براساس گزارش‌های رسمی، پس از تسلط طالبان بر افغانستان، حدود ۷ هزار خبرنگار و کارمند رسانه‎ای بیکار و حدود ۵۰ درصد رسانه‌ها بسته شده‌اند. با این حال، به‌تازه‌گی اداره تنظیم خدمات مخابراتی یا اترا که مسوولیت توزیع جواز فریکونسی‌های نشراتی به رادیوها و تلویزیون‌ها را برعهده دارد، در نامه‌ رسمی از وزارت امور داخله طالبان خواستار پی‌گرد مالکان ۱۳۲ رسانه شده است. اداره تنظیم خدمات مخابراتی که در چوکات وزارت مخابرات فعالیت دارد، با ارسال یک فهرست هفت‌صفحه‌ای به وزارت داخله، خواستار معرفی مالکان رسانه‌هایی شده که جوازنامه فعالیت‌شان را تمدید نکرده‌اند. این فهرست هفت‌صفحه‌ای شامل ۷۸ شبکه رادیویی، ۳۴ شبکه تلویزیونی، ۲۰ شبکه رادیو و تلویزیون و یک شبکه کیبلی است.
Афганские СМИ - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.03.2022
از زمان آمدن طالبان 578 رسانه در افغانستان تعطیل شده‌اند
نهادهای پشتی‌بان رسانه‌ها و خبرنگاران با نگرانی از این تصمیم وزارت مخابرات می‌گویند که این تصمیم در حالی روی دست گرفته شده است که رسانه‌های افغانستان دست‌کم در هفت ماه پسین و سقوط نظام جمهوریت، دچار زیان‌های مالی جبران‌ناپذیر شده و تمام منابع مالی و عایداتی‌شان خود را از دست داده‌اند.
رسانه‌داران افغانستان از صاحبان امتیاز تا مدیران مسوول برخوردهای کنونی اداره اترا با رسانه‌ها را "ظالمانه" می‌دانند و می‌گویند که این تصمیم، اعمال فشار بیش‌تر بر رسانه‌ها است.
اداره تنظیم خدمات مخابراتی یا اترا در حالی مشخصات بیش از ۱۳۰ رسانه صوتی و تصویری افغانستان را شریک ساخته است که پیش از این نیز مواردی از بازداشت مالکان رسانه‌های افغانستان به دلیل موجودیت مشکلات در تمدید جوازنامه‌های فعالیت آنان، به ثبت رسیده بود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала