پسکوف در باره اتهامات بوچا: به ویدئوی منتشر شده توسط اوکراین نمیشود اعتماد کرد

© Photo host agency /  مراجعه به بانک تصاویر پسکوف: هیچ گونه تلاش برای میانجیگری میان روسیه و ترکیه به نتیجه نخواهد رسید
پسکوف: هیچ گونه تلاش برای میانجیگری میان روسیه و ترکیه به نتیجه نخواهد رسید - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.04.2022
عضو شوید
سخنگوی مطبوعاتی کاخ کرملین در خصوص اتهامات بوچا می‌گوید به فایل ویدئویی منتشر شده توسط اوکراین نمیشود اعتماد کرد، متخصصان وزارت دفاع روسیه نشانه هایی از جعل این ویدئو پیدا کرده اند.
به گزارش اسپوتنیک، دیمتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی کرملین می‌گوید: روسیه همه اتهامات نسبت داده شده به آن در خصوص کشتن غیرنظامیان در بوچا را رد می کند و می‌گوید این موضوع باید در سطح بین المللی مورد بررسی قرار گیرد.
پسکوف به خبرنگاران گفت: "این اطلاعات باید به طور جدی مورد تردید قرار گیرد. از آنچه که ما دیدیم، مواد ویدئویی - از بسیاری جهات نمی توان به آنها اعتماد کرد، زیرا متخصصان وزارت دفاع نشانه هایی از جعلیات ویدئویی و تقلبی های مختلف را در این ویدئو ها نشان داده اند".
دیمیتری پسکوف در ادامه افزود: "ما قاطعانه هرگونه اتهام را رد می کنیم. علاوه بر این، ما معتقدیم که این موضوع باید در بالاترین سطح ممکن مورد بحث قرار گیرد، بنابراین ابتکاری( ازطرف ما) وجود داشت که این موضوع را بررسی کنیم و این ابتکار برای بررسی موضوع در شورای امنیت بود که ما می دانیم که این ابتکار ما را مسدود کردند."
پیش از این، وزارت دفاع روسیه اتهامات رژیم کی‌یف در مورد قتل غیرنظامیان در ضهب بوچا در منطقه کی یف را رد کرد.
وزارت دفاع اعلام کرد، تمام عکس‌ها و مطالب ویدئویی منتشر شده توسط رژیم کی‌یف که گویا به نوعی "جنایت" توسط پرسنل نظامی روسیه در شهر بوچا در منطقه کی یف گواهی می‌دهد، تحریک دیگری است.
در طول مدتی که این شهرک تحت کنترل نیروهای مسلح روسیه بود، حتی یک نفر از ساکنان محلی از هیچ اقدام خشونت آمیزی متحمل نشد.
گفتنی است در 24 فبروری، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در یک سخنرانی تلویزیونی، آغاز عملیات نظامی ویژه برای دفاع از جمهوری های دونباس را که در اوایل همان هفته رسماً به رسمیت شناخته شده بود، اعلام کرد. رئیس جمهور روسیه از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند.
از آن زمان کشورهای غربی فشار تحریم‌ها بر روسیه را افزایش داده‌اند و تعدادی از بانک‌ های روسیه را تحریم کرده و تعدادی از مقامات ارشد روسیه را در لیست سیاه قرار داده‌اند و دارایی‌ های آنها را در خارج از کشور مسدود کرده‌اند.
مسکو به صراحت اعلام کرده است که هیچ طرح اشغالگری ندارد و هدف این عملیات حفاظت از غیرنظامیان دونباس در برابر نسل کشی و غیر نظامی کردن و نازی زدایی در اوکراین است.
وزارت دفاع روسیه روز 25 فبروری ، تأکید کرد که نیروهای مسلح روسیه هیچ حمله موشکی، هوایی یا توپخانه ای به شهرهای اوکراین انجام نداده اند: زیرساخت های نظامی، تأسیسات دفاع هوایی، فرودگاه های نظامی و هوانوردی توسط تسلیحات با دقت بالا از کار افتاده اند. این وزارتخانه اطمینان داد که افراد غیرنظامی در اوکراین در خطر نیست.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала