پستانداران چگونه توانستند بیش از دایناسورها زندگی کنند؟

© Depositphotos.com / DigitalstudioБлижайший родственник тираннозавра Тарбозавр
Ближайший родственник тираннозавра Тарбозавр  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.04.2022
عضو شوید
محققان در یک مطالعه مشخص کردند که توسعه عضلات بزرگتر به پستانداران کمک کرده که بیش از دایناسور ها زنده بمانند. پیشتر تصور بر این بود که هوش پستانداران باعث شده بود که در طول زمان، بتوانند فرمانروایان زمین شوند.
به گزارش اسپوتنیک، تیمی از متخصصان دانشگاه ادینبورگ (اسکاتلند) به کشف شگفت انگیزی دست یافتند. آنها می‌گویند در واقع، این مغز نبود که به زنده ماندن پستانداران مدرن کمک کرد، بلکه ساختار عضلات باعث شد که پستانداران همانند دایناسور ها منقرض نشوند.
به لطف نتایج توپوگرافی کامپیوتری، دانشمندان توانستند دلیل اصلی بقای پستانداران را دریابند. مشخص شد که پس از مرگ دایناسورها، پستانداران عضلات بزرگتری را توسعه دادند. این همان چیزی است که به آنها اجازه داد تا با تمام تغییراتی که روی زمین رخ داده است کنار بیایند.
دانشمندان مجموعه ای از جمجمه و اسکلت پستاندارانی را که پس از انقراض دسته جمعی دایناسورها در شمال غربی نیومکزیکو روی زمین زندگی می کردند، اسکن کردند.
Dinosaurios (imagen referencial) - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.12.2021
کشف سالم‌ترین تخم یک دایناسور در چین + تصاویر
محققان پس از بررسی نتایج اسکن اعلام کرده‌اند که بررسی فسیل‌های پستانداران دوران پالئوسن نشان می‌دهد در حالی که بدن این پستانداران بسیار بزرگتر شد، اندازه مغز آن‌ها نسبت به توده بدن در واقع کاهش یافته است.
علاوه بر این، مشخص شد که پستانداران در آن زمان بیشتر به حس بویایی متکی بودند.
نویسندگان این پژوهش می‌گوید این پستانداران، قدرت مغزی پستانداران امروزی را نداشتند و قدرت هوشی آن‌ها میلیون‌ها سال بعد به دست آمد.
تنها 10 میلیون سال پس از انقراض دایناسورها، مغز دوباره در حیوانات مشابه (مثلاً در پستانداران) شروع به رشد کرد. آنها همچنین شروع به گسترش دامنه احساسات و مهارت های حرکتی کردند.
پیشتر تصور بر این بود که هوش پستانداران باعث شده بود که در طول زمان، بتوانند فرمانروایان زمین شوند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала