طالبان: فعالیت‌ گروه داعش در افغانستان مهار شده اند

© Sputnikامیر خان متقی
امیر خان متقی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.04.2022
عضو شوید
سرپرست وزارت خارجه طالبان تاکید دارد که این گروه به این تعهد اش به جهان پابند است که از خاک افغانستان در برابر هیچ کشوری کار گرفته نخواهد شد.
به گزارش اسپوتنیک، امیرخان متقی، سرپرست وزارت خارجه می‌گوید که فعالیت‌های داعش در افغانستان مهار شده اند و این گروه درچند ماه گذشته توان انجام هیچ حمله یی را نیافته است.
او بار دیگر تاکید می‌ورزد که طالبان به این تعهد اش به جهان پابند است که از خاک افغانستان در برابر هیچ کشوری کار گرفته نخواهد شد.
آقای متقی می افزاید: "داعش در چهار ماه گذشته نتوانسته است که عملیات کند. حالا گفته می‌توانیم که افغانستان یک کشور امن است و تعهد که ما با دنیا کردیم که خاک افغانستان به ضد کسی استفاده نخواهد شد، به همان تعهد روان استیم."
این در حالیست که پیش از این مقام های بلند پایه نظامی ایالات متحده امریکا هشدار داده اند که با فرا رسیدن فصل تابستان حمله های داعش در افغانستان افزایش خواهند یافت.
متقی  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.04.2022
طالبان: چین دیپلمات‌های ما را پذیرفته است
در همین حال امیرخان متقی سفر اش را به چین پر دستاورد میداند و از جهان میخواهد که به افغانستان کمک کند.
امیرخان متقی، سرپرست وزارت خارجه طالبان، می گوید: "نشست خیلی مثمر و مثبت بود، همسایه‌ها و کشور منطقه اشتراک کرده بودند، مجالس خوب داشتیم و امید است که این گونه مجالس اثرات خوب داشته باشد و به افغان‌ها خبرهای خوش داشته باشد."
از سویی دیگر سرپرست وزارت خارجه طالبان میگوید که افغانستان سیاست اقتصاد محور را در پیش گرفته است و اکنون زمینه سرمایه گذاری در افغانستان فراهم شده است.
قابل ذکر است که چین از کشورهای است که دیده می‌شود روابط نزدیک با حکومت طالبان دارد و دیپلماتان طالبان را در سفارت افغانستان در بیجنگ نیز پذیرفته است اما بیجینگ تا کنون طالبان را به رسمیت نشناخته است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала