Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

مجید مرتضایی: "9 سال تجربه مربیگری باشگاه داشتم اما تیم ملی سخت و حساس است" + ویدیو

© Photo / مجید مرتضایی سرمربی تیم ملی فوتسال افغانستانمجید مرتضایی سرمربی تیم ملی فوتسال افغانستان
مجید مرتضایی سرمربی تیم ملی فوتسال افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.04.2022
عضو شوید
مجید مرتضایی سرمربی تیم ملی فوتسال کشور از انتصاب در تیم ملی و انتخاب بازیکنان‌اش صحبت کرد.
به گزارش اسپوتنیک؛ مجید مرتضایی برای اولین بار در یک صحبت رسانه‌ای با تلویزیون آریانا نیوز در مورد انتصاب‌اش به عنوان سرمربی تیم ملی، اردوی تمرینی، بازی‌های تدارکاتی و گزینش بازیکنان برای مسابقات راهیابی به جام ملت‌های آسیا سخن زد.

مجید مرتضایی در مورد گزینش‌اش به عنوان سرمربی تیم ملی فوتسال کشور و پذیرفتن این مسولیت سنگین اظهار داشت: "با توجه به شناختی خوبی که بچه‌های خوب مهاجر فوتسالیست افغان در ایران داشتم و نزدیکی خیلی خوبی که با این دوستان داشتم، به ما پیشنهاد شد و دیدم که یک بستر خیلی خوبی است. می‌دانستم که فوتسالیستان افغان فوق العاده با استعداد هستند و می‌شود کارهای بزرگی با این تیم انجام داد. پذیرفتم مسولیت را. اینجا ارتباطات ما مستقیم با بازیکنان است و تقریبا توانستیم یک تیم خیلی خوب را آماده کنیم. قطعا به شدت کار (مربیگری تیم ملی) سخت و حساس است نسبت به یک تیم باشگاهی. من 9 سال در لیگ برتر ایران هدایت تیم‌های مختلف را داشتم، هم خودم واقف بودم به این قضیه و هم از نزدیک شاهدم که سُکان هدایت یک تیم ملی مثل تیم ملی افغانستان بسیار خطیر و با جایگاه بالاست. به سختی مسئله کاملا واقف هستم. ولی خدا را شکر بازیکنان خوبی داریم که خیلی تغییر پذیراند. ما به این نتیجه رسیدیم که تیم متفاوت از سال‌های قبل راهی مسابقات کنیم تا از این حریفان همیشگی (سه دوره قبلی) عبور کنیم. نیاز به یک سری تغییرات تفکری بود و یک سری تغیرات در بازیکنان بود. و من فکر می‌کنم با توجه به بازی‌های دوستانه خیلی خوبی که داشتیم، خیلی خیلی تیم آماده را راهی سمابقات خواهیم کرد."

آقای مرتضایی تأیید می‌کند که تیم ملی کشور در اردوی تمرینی خود تا کنون نزدیک به 10 بازی دوستانه انجام داده که اکثر بازی‌های خود را برنده شد. اما او در مورد هماهنگی بازیکنان می‌گوید: "برای این‌که بازیکنان را هماهنگ کنیم که بتوانند آن چیزی که از انها می‌خواهیم را پیاده کنیم، ما روز 4 تا 5 ساعت تمرینات عملی و جلسات تئوری داشتیم، (بعضی روزها بیشتر هم بود) به خاطر همین همانگی نیاز می‌دیدیم برای بچه‌ها به وجود بیاید و آن تغییر نگرش و تفکر برای این‌که نتایج خیلی خوبی بگیریم."

مرتضایی تغییر مکان‌های اردوی تمرینی را جلوگیری از یک نواختی تمرینات خواند و تأکید نمود که تیم برای این‌که با کف پوش مسابقات قرغیزستان آشنا شود، عمدا در شیراز اردوی تمرینی را برگزار کرد. مرتضایی می‌گوید ضمن بازی‌هایی با منتخب شیراز، عراق و ایران؛ چند دیدار دیگر نیز این تیم انجام داده که در اکثر آن شاگردان وی به برتری رسیده‌اند.

مرتضایی گفت: "یکی از دلایلی که شیراز را انتخاب کردیم، این بود که در سالنی تمرین کنیم که کف پوش آن دقیقا همان چیزی باشد که در قرغیزستان ما بازی خواهیم کرد. ما 5 روز در همان سالن دقیقا شبیه سالنی که بازی داریم تمرین کردیم. بعد از آن آمدیم تهران و هدف اساسی ما بازی با تیم ملی ایران بود و هم خوشبختانه توانستیم در روز آخر اردوی عراق یک بازی دوستانه داشته باشیم که این دو بازی به نظر من تأثیر بسیاری روی تیم فوتسال ما داشت. خیلی اعتماد به نفس ما را افزایش داد."

اخیرا گفته می‌شد که افغانستان با تیم ملی ایران در حالی مساوی کرده که شاید بازیکنان اصلی این کشور در ترکیب نبوده‌اند اما مرتضایی می‌گوید: "تیم ملی ایران با تیم دوم یا حتی سوم خود بازی کند تیم ملی ایران است. فوق العاده تیم قوی است و ما در ایران سه تا تیم ملی داریم و می‌توانم به جرئت بگویم که یک تیم ملی آنها در قم بود، با بازیکنانی که همه سابقه تیم ملی داشتند که در قم بازی کردیم و آن تیم خودش یک تیم ملی حساب می‌شود. شناختی که من از بازیکنان ایران دارم، 21 بازیکن در اردوی تیم ملی ایران بودند که همه شان سابقه تیم ملی را داشتند. حالا ما سه چهارتا از بازیکنانی که قبلا ملی پوش ایران بودند را آنجا نداشتیم ولی بازیکنان خیلی خوب ایرانی که حتی در جام جهانی بازی کردند مثل سعید احمدعباسی، محمد رضا سنگ‌سفیدی، مسلم این‌ها همه جز چهارتای اصلی تیم ملی ایران در جام جهانی بودند... یعنی از میان 21 بازیکن 14 نفر انتخاب شدند و در مقابل ما بازی کردند."

البته مرتضایی ضمن تأیید مصدومیت چند بازیکن کلیدی‌اش از جمله کاظمی و سیدحسین موسوی؛ اعلام کرد که ستاره‌های خود را گزینش کرده و در نظر دارد در صورت هر اتفاقی، جاگزین در تیم ملی کشور خواهند بود.
او همچنان اضافه کرد که تیم زیر نظر او سه شنبه همین هفته به سمت قرغیزستان حرکت می‌کند تا قبل از مصاف‌های اصلی خود 4 روز تمرینی را در آنجا داشته باشد.
گفتنی است که تیم ملی فوتسال کشور با تاجیکستان، ازبکستان و نیپال قرار است در 10، 11 و 12 اپریل (هرسه بازی) ساعت 12:30 ظهر به میدان خواهد رفت تا برای حضور در مسابقات جام ملت‌های آسیا بازی نماید.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала